Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 20 Januari 2014

Menteri (Hasan Malek) Seru Rakyat Bersyukur Kerana Ada Pemimpin Ikhlas !!!

Fitnah kepala hotak kau. 

Memang Hasan Malek sebut macam tue. Kalau dapat rakaman video dia cakap macam tue lagi cantik. Mao kena troll kaw2. Pengganti kangkung dan Rosmah kena booo.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH



Kita tarik keluar statement Hasan Malek.


Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan, Datuk Seri Hasan Malek berkata rakyat di negara ini seharusnya mensyukuri kerana mempunyai pemimpin ikhlas yang memberi keutamaan terhadap rakyatnya mengatasi kepentingan lain.

Mensyukuri? Sapa? Pemimpin2 BN layak ke dilabel sebagai pemimpin yang ikhlas? Kalau ikhlas tak buat pembaziran berskala besar. Tak menyeleweng. Tak mengamalkan gaya hidup mewah. Tak merompak hak rakyat. Tak fitnah rakyat yang bercakap benar. Tak kawal media arus perdana. Tak menindas rakyat jelata dengan polisi2 yang mengarut. Ikhlas hapanya macam tue? Rakyat di suruh makan kangkung. Beras hancur dihadapkan ke rakyat. Pemimpin standard makan brocoli. Lepas tue melancong naik pesawat. Sapa tah bayar kos pelancongan PM tue. Sampai sekarang aku tertanya2. 

Lepas tue sembang kencang bab ikhlas. Kalau setakat potong 11 perkara remeh temeh yang membabitkan 000000.01% poket pemimpin2 negara neh jangan sembang bab ikhlas dengan rakyat. Ko ingat rakyat neh bangang sangat ke apa nak terpedaya dan bodoh2 tadah tangan bersyukur dengan kewujudan pemimpin2 macam korang?

Podahhhhhhh

Yang lebih teruk. Ayat bodek kaw2 kat sini ;

"Dalam proses itu kita perlulah berkorban, rakyat kena faham niat murni perdana menteri dalam keadaan sekarang supaya membantu, memberi pandangan atau syor," katanya dalam wawancara eksklusif bersama Utusan Malaysia.
Hasan berkata rakyat tidak harus menyalahkan kerajaan semata-mata dalam peningkatan harga barangan keperluan asas kerana ia turut dipengaruhi faktor lain seperti cuaca selain kelemahan rantaian pembekalan.
Oleh yang demikian, beliau menyeru rakyat menerima hakikat dan sedia berkorban untuk hidup dalam keadaan sukar sedikit bagi meraih kesenangan pada masa hadapan.
"Kita kena tanam budaya berjimat dan berhemat dalam berbelanja Budaya lama yang patut hidupkan balik ini ditambah pula dengan langkah penjimatan diumumkan Perdana Menteri, dan apabila kita berjimat maka keadaan bertambah stabil," katanya.

 Niat murni? Kepala bana.

Aku neh malas juga nak cakap teruk2 pada orang tua. Tapi ko tengok cara ko susun ayat macam mana? Tengok cara ko terjemahkan permasalahan sebenar rakyat macam mana? Ko ada rm100. Then ko potong 1sen dari perbelanjaan ko untuk bagi rakyat sangka bahawa ko sedang mengamalkan beberapa langkah penjimatan supaya sama2 menghadapi masalah kewangan negara. Then ko suruh orang bersyukur dan menganggap tindakan tersebut ialah tindakan yang murni?

Hasan Malek. Ko tahu apa itu google? Ko tahu apa itu Hospital Tanjung Rambutan? Tolongla. Google lokasi sebenar Hospital tersebut dan lakukan lawatan khusus ke sana secepat yang mungkin. Tolong la Hasan Malek. Aku merayu sebagai rakyat yang prihatin akan kesihatan pemimpin2 di negara ini.

Oke bai.

Rujukan berita (ini bukan fitnah la) ==> http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bersyukurlah-kerana-malaysia-ada-pemimpin-ikhlas-kata-hasan-malek

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...