Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 21 November 2013

Rupa2nya Isteri2 Menteri Pun Ikut Rosmah Mansur Ke Qatar - BN Kantoi !!!

Pertama sekali aku nak tahu isteri Noh Omar ikut ke tak ikut sekali rombongan mama Rosmah buang duit ke luar negara?

Kemain lagi dia bekap. Kalau Azalina tue aku faham la. Pasal dia pun ikut sekali trip tue. Cuma bab Noh Omar neh aku kurang faham sangat. Kemain marah dia dengan ahli2 parlimen pembangkang masa bahas isu mama Rosmah neh. Ada apa2 ke beb?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Apa pun korang baca dulu apa yang dikemaskini melalui portal berita Malaysiakini tadi beb.


Patutlah beb.

Masing2 dok cover baik punya. Aku cover ko, ko cover aku oke. Mana taknya. Bukan setakat isteri PM je p. Isteri2 menteri lain pun join sekaki. Apa yang isteri2 menteri buat bila tiba di sana? Adakah mereka juga berjasa kepada rakyat di negara ini? Adakah mereka juga pergi ke sana atas lawatan kerja? Adakah mereka juga dibiayai oleh dana awam terutamanya bab penginapan dan perbelanjaan sepanjang berada di sana?

Kalau bab pengangkutan tue, lue jangan cakap la.

Dah memang sah2 naik satu pesawat dengan mama Rosmah kita. Mesti la kerajaan yang tanggung punya. Takan pula mama Rosmah kita kenakan tiket plak kan kat isteri2 menteri tue. Dah mama Rosmah pun naik percuma, mestila depa pun naik percuma. Kita pun dapat percuma la juga. Percuma tengok benda neh berlaku depan mata. Oke tak?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Dah makin gila dah aku tengok benda neh. Ada juga aku cuba2 belajar untuk mewajarkan pemergian mama Rosmah ke sana atas nama lawatan kerja. Almaklumla, i kan love Rosmah Mansur. Tapi bila dah start masuk isteri2 menteri pun join sekaki, tambah2 si Shahrizat pun ada sekali, aku dah mula faham dah. 

Ini sah2 menggunakan harta benda kerajaan atas nama kepentingan peribadi. Katakanla depa semua bayar sewa, kos penyelenggaraan guna wang sendiri, aku boleh terima la juga sikit2. Tapi seperti yang kita sedia maklum, daun ialah daun. Daun tak boleh bertukar menjadi duit hanya kerana ko sangka daun tue duit. Dan seperti itulah juga ko sedang membohongi diri ko jika ko beranggapan bahawa sekumpulan isteri2 menteri yang menggunakan pesawat ekskutif milik kerajaan untuk ke luar negara sebenarnya sedang menanggung kos perbelanjaan dorang sendiri. Samada menabung ataupun tak menabung, dorang memang ke sana menggunakan dana awam. Mampos. Rakyat juga yang kena bayar.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...