Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 1 Oktober 2013

Ahmad Maslan Nafi Dia Bodoh Sangat - Rakyat Desak Pecat Ahmad Maslan.

Aku percaya dia tahu dengan cakap2 rakyat mengenai diri dia. Ramai orang beranggapan bahawa dia bodoh. Ya, dia ialah menteri yang bodoh. Itu pendapat rakyat. Rakyat tak suka dia. Rakyat mahu dia dipecat dengan kadar segera. Bukan saja rakyat beranggapan bahawa dia bodoh bahkan rakyat juga beranggapan bahawa Ahmad Maslan ;

1. Cuba memperbodohkan dan memperlekehkan rakyat dengan statement2 yang karut lagi mengarut.

2. Berpakat untuk menyusahkan rakyat.

Kat twitter sekejap tadi Ahmad Maslan cakap dia tak la bodoh sangat. Meaning, mengaku juga bodoh walaupun sikit2 kot.

Hehe.

Rujuk ;



" Saya tak la bodoh sangat balbalba.."

Sebelum neh ada survey yang membandingkan Ahmad Maslan dengan Hasan Malek. Ditanya mana satu menteri di anggap bodoh. Nampaknya Ahmad Maslan mendomininasi carta tersebut. Sebelum neh aku pernah menulis. Ahmad Maslan dianggap tidak bijak dalam mengeluarkan statement, tak sesuai dengan status dia sebagai seorang menteri. Ramai yang terkejut masa tue. Mereka sebenarnya tidak tahu pun bahawa  Ahmad Maslan tue sebenarnya seorang menteri di Jabatan Perdana Menteri. Bahkan orang ingat dia pegang jawatan dalam UMNO jek sebelum PRU ke 13 hari tue. Mana taknya. Dia lebih banyak gebang pasal UMNO berbanding menyelesaikan masalah rakyat. Sikap tersebut masih berterusan sampai sekarang.

Ahmad Maslan beria mengatakan dia BODOH SANGAT. Tapi kalau korang baca twitter update dia kat bawah neh boleh ke korang anggap dia betul2 bukan BODOH SANGAT?


" TANYA PAKAR EKONOMI manapun.. dari universiti mana jua.. apa yang saya sebut kerajaan tidak naikkan harga minyak tapi kurangkan subsidi adalah benar .. " 

- Ahmad Maslan.

Adakah seorang menteri akan bertindak seperti ini jika dia ialah menteri yang bijak? Di pihak kerajaan ia akan dibaca sebagai pengurangan subsidi. Tapi dipihak rakyat ini bermaksud lebihan wang untuk setiap liter.

Jika dulu ialah RM1.90 sekarang ialah RM2.10 jika bukan harga minyak naik, maka itu maksudnya apa? HARGA MINYAK TURUN?

Yang aku heran. Menteri beria2 mempertahankan istilah bahawa tiada kenaikan harga minyak. Beria2 nak rakyat berfikir apa yang berlaku adalah pengurangan subsidi. Sedangkan itu penting ke pun sekarang neh?

Adakah dengan beranggapan begitu kerajaan mampu menyekat kenaikan harga barangan dan perkhidmatan lain yang terjejas dengan kenaikan harga minyak tersebut?

Adakah kos sara hidup rakyat akan menjadi lebih rendah?

Adakah penggunaan minyak sebulan akan menurun?

Adakah rakyat dapat melakukan penjimatan?

WHY FOCUS on istilah? Zaman Mahathir dulu berlaku juga kenaikan harga minyak. Bezanya Mahathir tak bodoh focus bab istilah. Dia tahu tiada gunanya mengubah persepsi rakyat. Sebab itu dia 22 tahun pegang kedudukan itu. Baik dia focus macam mana nak pastikan kenaikan minyak tersebut tidak akan meminggirkan golongan2 tertentu. Tak la aku nak kata apa yang dia buat 100% betul. Tapi dulu aku memang bukan berasal dari keluarga yang kaya raya. Pun begitu sekadar nak makan nasi dengan telur boleh jek. Tapi sekarang nak makan nasi dengan telur pun menakutkan. Walaupun hidup tak sesempit dulu. Tapi harga barang makanan dan keperluan harian terlalunya mahal. Dengan sebahagian besar rakyat Malaysia habiskan duit gaji mereka untuk hutang kereta + makanan jek. Tak fikir ke yang kami pun perlukan rumah sendiri juga?

Dan beria2 juga Ahmad Maslan korang menerangkan kembali isu penggunaan minyak sebulan bagi golongan yang berbeza pendapatan. Beria2 juga pertahankan bahawa penggunaan minyak ditentukan dengan pendapatan rakyat Malaysia. Mungkin dia nak kata orang2 kaya guna minyak lebih sebab kereta besar, orang2 bergaji bawah rm3k guna minyak sikit sebab berkereta kecil sedangkan penanda aras yang tepat ialah jarak pergi balik sebenarnya. Bukan ditentukan oleh tangga gaji. 

Dengan kesemua statement2 tak cerdik yang dibuat oleh seorang menteri, adakah kita masih mahu memberikan kepercayaan kepada dia untuk menjawat jawatan tersebut? Jangan main2 oi. Ahmad Maslan pegang portfolio kementerian kewangan. Orang yang urus dan jaga kewangan negara. Korang boleh percaya ka kat orang macam neh? Aku tak boleh.

Aku nak dia dipecat. Cuba la Najib lantik sikit orang2 yang lebih berkredibliti dan lebih berwibawa atas jawatan ini. Seseorang yang seriyus, seseorang yang tekun dan benar2 focus untuk buat kerja dia, bagi membantu rakyat, bukan pongpang2 keluarkan statement2 mengarut dan sembang kencang bab UMNO no 1.

Kalau kita tak bijak, lebih afdalnya kita lantik orang2 yang bijak untuk menasihati kita dalam bidang2 tertentu. Cukupla Najib tak berapa cekap buat kerja, tapi janganla perluaskan ia dengan melantik pula orang2 yang tak cekap seperti ko wahai NAJIB. Maka bertambah2 tak cekap nya lahai BN uruskan negara neh. Baik ko bagi jawatan Ahmad Maslan tue pada Saifuddin Abdullah, at least reti la juga lawan nak respect, ini Ahmad Maslan? Buat malu Rakyat Malaysia jek ada dia sebagai seorang menteri. Macam yang cerdik pandai dah pupus habis kat Malaysia neh.

Fikirkan la nasihat aku neh Najib..

Klik sini jika anda bersetuju Ahmad Maslan dipecat dari jawatan menteri. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...