Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 30 September 2013

Siling Hospital Serdang Pula Runtuh.


Jika jam 4 pagi semalam kita dikejutkan dengan berita siling masjid runtuh, kali neh kejadian runtuhan terbaru melibatkan hospital Serdang. Siling dilaporkan jatuh menghempas ke lantai.

Ketahui la ;

1. Ini kes kali ketiga yang mendapat liputan media massa.

2. Ketika neh para wartawan tidak dibenarkan masuk ke kawasan lokasi kejadian.

3. Siling yang runtuh tue berhampiran dengan wad bersalin.

4. Tiada kecederaan dilaporkan setakat neh.

5. Sekurang2nya sebelum runtuhan siling neh, terdapat 10 insiden2 runtuhan yang berlaku di Hospital Serdang, tetapi tidak dilaporkan = sapu bawah karpet = ditutup dari pengetahuan awam.

6. Wakil hospital mengesahkan memang ada siling yang runtuh tetapi hanya melibatkan satu siling saja dan ia tidak perlu diwar2kan menerusi media kerana ianya adalah insiden yang kecil jek.

7. Kos keseluruhan pembinaan Hospital Serdang menelan belanja RM690 juta.

WOww..

Aku tertarik bab sapu bawah karpet tue. Kenapa nak tutup pula benda2 macam neh? Kenapa tak dedahkan untuk siasatan lanjut supaya pihak2 yang bermasalah dikenakan hukuman?

Ada sesuatu yang fishy bab neh.

Ini soal keselamatan pesakit dan kakitangan hospital. Kena fikir juga. Jangan kerana nak selindungi pihak2 tertentu sehingga menyebabkan pihak2 yang tak bersalah pula menanggung risiko. Untungla runtuh2 dalam 3 kali [yang dilaporkan] hanya melibatkan kecederaan. Jangan sampai ada yang dah mati baru nak menyesal tak sudah. Kalau yang mati tue geng2 kroni dia takpe juga. Geng2 yang buat masalah. Kalau yang mati tue rakyat yang tak berdosa, kakitangan hospital yang tak terbabit sama, itu memang melampau. 

Fikir2kan. 

Rujukan :  http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2013/09/untuk-kali-ketiganya-siling-hospital.html

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...