Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 21 Julai 2013

SEMUT Intip Anda - Penyokong Pakatan Rakyat Wajib Baca Amaran Ini.



SEMUT?

Nak pijak sampai mampos bleh? 

Baru2 neh terdapat satu organisasi sukarelawan [konon nya] yang akan bertugas untuk memerhatikan [mengintip lebih tepat] status2 facebookers rakyat Malaysia. Mereka2 neh ada targetnya yang tersendiri. Mereka takan menyemak dalam status mereka2 yang tak amek tahu bab politik atau yang sokong BN. Sebaliknya mereka hanya akan memerhatikan status2 facebookers yang ;

1. Cenderung sokong PR

2. Cenderung komen negatif kepada BN

3. Cenderung bercakap pasal institusi beraja

4. Cenderung melawan kerajaan

Apabila mereka rasa bahawa status2 yang kita update, komen2 yang kita tulis menyinggung perasaan mereka, mereka akan report polis dan pihak SKMM agar tindakan dapat diambil ke atas kita.

Sesetengah orang menganggap bahawa benda neh remeh. Momantai. Alah yang ko pandai2 update status bukan2 di facebook sapa suruh.

Eh.

Takan ko expect aku update status macam neh pula..

Hari neh kerajaan kesayangan saya bn hal lagi. Mereka kan awak.. mereka naikkan harga ayam tahu tak. Nyah sedihhh tauuuuu..

Ingat nak bercinta ke apa dengan kerajaan BN?

Mestila kita update status kaw2 punya.

Tak guna punya BN. Suka2 hati dorang jek tak pantau harga ayam sampai harga ayam naik mendadak. Woit, buat kerja la. Makan gaji buta jek. 

Hak tuih.

Contoh status facebook. 

Geng2 SEMUT neh kan, mereka dari geng2 MCA dan GERAKAN. Mereka kata mereka organisasi sukarelawan. Organisasi yang bertugas untuk bersihkan media sosial dari komen2 yang negatif dan sangkaan jahat.

Yela tue. 

Seme benda ko nak intip dan spy. Tak aman betul la rasanya dengan kewujudan2 dorang neh. Ramai di kalangan kita takan heran punya dengan kewujudan SEMUT. Tapi kan, kalau boleh korang jangan friend dengan geng2 SEMUT neh. Dorang mungkin menyamar jadi penyokong PR untuk intip facebook masing2.

Dan boleh jadi juga dorang akan lakukan propaganda. Provoke2 sampai kita terzahirkan komen2 yang keterlaluan. Mana nak tahu kan. Macam2 benda boleh jadi wooo. So hati2 la sikit dengan provokasi2 yang wujud di alam maya neh. Apa pun aku memang nak menjauhi diri aku dari tentera SEMUT. Kebetulan la pula, kebetulan sangat2 yang aku buat 4 perkara di atas.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...