Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 5 April 2013

RM600juta Untuk Bina Sebuah Masjid Mesra Alam - Najib.

Macam kat malaysia neh takde masjid. Bersepah. Yang takde tue jemaah. Apa lagi disalurkan peruntukkan atas benda tak perlu. Salurkan peruntukkan pada benda yang perlu la. Neh kalau aku cakap gini melenting la puak2 pejuang islam.

OoOoOoOOOoo neraka dah aku neraka.

Sesat dah aku sesat.

Kafir dah aku kafir..

Takut siot.

KAH KAH KAH

Rujuk bawah ;

    
Rujukan  : http://www.themalaysianinsider.com/malaysia/article/on-the-stump-najib-announces-new-projects-in-cyberjaya/

Anggaran kos pembinaan masjid mesra alam tue sekali pandang macam mahal. Tapi kita kena amek faktor keluasan juga. Aku tatau kenapa dia mahal dan buat masa sekarang bukan ISU mahal menjadi priority aku. Nanti dah confirm kenapa dia mahal baru aku blast kaw2.

Bagi aku, apa salahnya jika BN ada duit sebanyak ini, perbaiki dulu kekurangan2 dan kelemahan2 yang wujud di seluruh negeri2 di malaysia. Orang kata selesaikan masalah ikut tingkat kepentingan dan keperluan.

Contohnya, ko tak mandi wajib. Tapi nak masuk waktu dah neh. Azan dah tue.. so takan ko terus2 masuk masjid solat tanpa mandi wajib macam saiful pula? Of course la ko akan pergi mandi wajib, bersihkan diri dan tunaikan solat selepas itu. Jika dah terlepas solat berjemaah nak buat macam mana. Dah memang kena mandi wajib dulu baru bleh solat, mana boleh suka2 langgar lari ma.

Sama la juga dengan kes di atas. Masjid bersepah. Yang kecik ada. Yang besar ada. Yang cantik ada. Yang buruk pun ada. Yang dua tingkat ada. Yang bertingkat2 pun ada. Yang atas laut pun ada. Pokoknya di malaysia kita memang kaya dengan masjid sana sini. Yang miskin tue jemaah saja.

Bukan saja kekurangan jemaah bahkan kita juga ada banyak masalah2 berkaitan yang lebih patut diberikan keutamaan untuk diselesaikan secara berperingkat. Masalah air la, masalah perumahan la masalah jalan la, masalah pengangkutan la apa la. Ini seme masalah2 yang sangat penting. Dan kalau ikut tingkat keperluan, ini la kena settle down terlebih dahulu.

Bukanlah kita tinggal di negara yang takde masjid langsung.

Apabila masalah2 rakyat sudah diselesaikan secara total, banyak sangat duit tue, ko nak bina masjid 100 tingkat dengan mesra alam ke kalis air hujan peluru ke apa ke ko bina je la.

Ini apa guna masjid mesra alam kalau kat ceruk2 kampung yang tak makan nasi pun ada. Yang takde elektrik pun ada. Yang rumah nak runtuh pun ada. Yang merempat bawah jambatan pun ada. Islam bukan bermaksud membina MASJID semata2. Tolong la Najib. Idea2 lue seme hampeh. Selamatkanlah diri lue. Lantikla aku jadi penasihat lue. Dah berbuih2 penulisan aku neh hah, jenuh dah aku offerkan diri neh.

KAH KAH KAH          

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...