Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 14 Februari 2013

BRIM mungkin jadi RM1,000 kalau BN menang.

Mula2 kan najib cakap kalau bn menang kita akan teruskan BRIM. Akan ada BRIM 3, 4 dan sampai bila2.

Ini kenyataan najib. Selepas TPM mengeluarkan kenyataan tersebut tak berapa lama dulu. Najib keluarkan kenyataan ini baru lagi. Dalam 2 hari ade kot. Semua berlaku selepas insiden di sambutan CNY kat penang baru2 ini.

Bila aku tengok Najib keluarkan kenyataan tersebut, aku nampak najib nak bagitau korang akan miskin sampai bila2. Hari neh, esok, lusa dan selama-lamanya kalau bn yang memerintah.

MUAHAHAHA.

Sebab tue dorang cakap BRIM akan ada sampai bila2. BRIM = bantuan orang susah. Ingat nak janji kita akan hapuskan BRIM secara berperingkat sehingga sampai satu tahap dan kita akan pastikan tiada lagi yang merempat akibat keadaan dan suasana ekonomi negara, melainkan dia memang malas taknak usaha je. Itu pun kita akan desak mentaliti dia berubah agar jangan bermalas-malasan lagi.

Dan sekarang, yang terkini, TPM cakap BRIM dari rm500 jadi rm1,000. Kemungkinan itu ada.
Kerajaan mungkin akan menaikkan jumlah bayaran Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) sehingga RM1,000 kepada setiap keluarga yang layak pada masa akan datang.
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, janji berkenaan boleh dilaksanakan jika Barisan Nasional (BN) terus mendapat mandat daripada rakyat untuk menerajui kerajaan dan mempunyai kemampuan kewangan bagi terus membantu rakyat.
"Perdana Menteri Datuk Seri Najib (Tun Razak) ada sebutkan dua hari lepas di Johor. Ada orang tanya ada ke tidak BR1M 3 dan BR1M 4.
"Beliau (perdana menteri) kata ada, dengan syarat BN terus berkuasa, baru lah ada BR1M. Manalah tahu kalau rezeki bertambah, RM500 naik kepada RM1,000," katanya berucap pada majlis penyerahan BR1M kepada 2,042 penerima peringkat Dewan Undangan Negeri Bukit Serampang, di Felda Sri Jaya, di sini, Khamis.
Wow.

Tawaran menarik. Tetapi PR juga boleh lakukan hal yang sama. Bahkan lebih lagi. PR belum tentu akan mahsuhkan BRIM. Ada PR janji nak mahsuhkan BRIM ke? Takde kan?

Jadi BN tawaran anda nampak hebat tetapi ia bukan sesuatu yang PR tak boleh buat.  Bahkan tawaran PR masih lagi LEBIH LEBIH LEBIH HEBAT berbanding tawaran anda. So, teruskan memberikan kami tawaran demi tawaran, dan aku akan tetap kempen undi PR. Oke.

KAH KAH KAH     

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...