Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 1 Ogos 2012

Wang ikat jamin Rafizi asalnya RM100ribu.

Peh..

Tinggi gila nilai rafizi di kacamata umno.


Petikan berita keadilan ;

Pendakwaraya memohon mahkamah supaya Rafizi diikat jamin RM100 ribu dan pasportnya diserahkan kepada mahkamah.


Kenapa seratus ribu beb?

1. Seratus ribu = nilai yang tinggi = mana lah rafizi ada duit simpanan sebanyak tue = so last2 terpaksa lah duduk dalam penjara sementara tunggu wang ikat jamin dikumpulkan bagi menunggu perbicaraan kes mahkamah.

2. Dan itulah matlamat pendakwaraya. 

3. Mereka nak rafizi duduk dalam jail dan merasa tekanan akibat ditahan.

4. Salah satu cara nak pressure rafizi.

Tapi harapan dorang berkecai sebab hakim tak setuju. Padan muka. Gila kaw. Dedahkan akaun yang terbukti menunjukkan penyelewengan pun salah ka sekarang? Sepatutnya tahan orang yang menyeleweng bukan tahan orang yang mendedahkan penyelewengan.

Last2 mahkamah bersetuju wang ikat jamin ditetapkan sebanyak rm15,000 tetapi update di facebook keadilan tulis rm10,000 pula. Yang mana satu aku sendiri pun tak pasti sangat. Yang pasti bukan rm100k sepertimana yang dicadangkan oleh pihak pendakwaraya.

Orang nak sambut puasa dan raya dengan senang ahti pun tak boleh. Umno sekarang memang paneh ahti dengan rafizi. Dah macam2 dia cakap. Dan selama neh cakap2 dia belum lagi mencucuk ahti nurani mahathir. Tapi isu proton mungkin menyebabkan mahathir tersentak. Dan hubungan mahathir dengan bnm dan zeti bukan cikai2.

Bersiap sedia lah menyakitkan ahti mahathir dalam isu proton. Kita seme kemungkinan akan terbabit dalam skandal liwat, dituduh, disaman or diheret ke mahkamah. JAGA-JAGA.. ada lembuuu sedang memerhatiii...

kah kah kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...