Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 29 Jun 2012

Hot : Misteri persembunyian Daniyar bakal menantu Najib terdedah. - UPDATED!

Daniyar neh pergi menyorok. Pergi sembunyi selepas skandal penipuan nya terdedah. Daniyar menipu dalam dua perkara. Satu berkaitan dokumen yang diubahsuai konon nya dia menamatkan pelajaran tinggi di kazakhtan tetapi sebaliknya dia tidak pernah bersekolah di sana bahkan tidak pernah pun berjaya menamatkan pelajaran di sekolah tinggi pun. 

Tapi dia menggunakan dokumen palsu untuk memohon kemasukkan ke university of columbia. Melalui dokumen tersebut lah dia berjaya mengesahkan tempat dalam university tersebut, tempat di mana dia bertemu dengan tunang nya yang juga anak kepada najib razak, pm malaysia sekarang.

Yang kedua daniyar menipu mengenai pembelian sebuah kondo mewah. Kondo tersebut dibeli menggunakan wang bapa tirinya. Bapa tiri nya mengamanahkan dia untuk melakukan urusan jual beli tetapi dia letak nama mak dia sebagai pemilik kondo tersebut. Kemudian mak si daniyar telah menjual kondo tersebut dengan harga USD 1dollar [apasal macam pernah ku dengar di malaysia ek.. ?] kepada daniyar. Menjadikan kondo tersebut hak milik daniyar.

Maira Nazabayez dan bapa tiri daniyar telah sah bercerai tahun lepas selepas polis mula menyiasat aktiviti2 hitam si maira. Maira kini telah ditahan oleh polis. Info lanjut mengenainya korang boleh baca sini sendiri. Sekarang kita bukan nak citer bab maira tapi citer bab daniyar nazabayez neh.

Citer dia agak best sebab tunang dia anak najib dan rosmah. Dan najib dan rosmah ialah pm malaysia bersama. Sebab tue citer neh jadi kontroversi apa seme. Kalau korang baca TMI, korang akan nampak TMI ada update mengenai isu di mana kah bakal menantu rosmah berada. 

Lihat bawah neh oke. Sedikit petikan untuk korang ;


Untuk berita lanjut korang boleh baca sini.

Apa kaitan berita di atas dengan lokasi sebenar daniyar? Nak tahu apa kaitannya, korang kena tengok dengan teliti gambar2 kat bawah neh oke ;


Perhatikan muka daniyar baik2.



Perhatikan pula gambar di atas neh baik2. Itu bukan pokok paya bakau ke yang kat belakang tue? Dan askar2 yang berada di belakang tue ada macam askar omputih ke? Tengok jenis tanah dan sungai..


Tengok jalan tar, reka bentuk bangunan, kabel dan seme2 yang ada di dalam gambar di atas. Korang rasa macam biasa lihat tak pemandangan neh? Ada tak dengan pemandangan yang biasa di lihat di malaysia? Ke pemandangan yang biasa di lihat di Sandhurst, Surrey? 


Aku tak nafikan wujudnya kemungkinan berlaku pertukaran latihan antara tentera malaysia dengan tentera diraja Sandhurtst. Aku juga tak nafikan yang mungkin daniyar berada di sana atas sebab2 tertentu yang mungkin di uruskan oleh akedemi tentera nya. Jadi aku takmo salah sangka melulu.

Hopefully kepada yang berkenaan boleh sahkan wujud ke latihan seumpama itu? Betul ke ada latihan lawatan antara tentera2 dari pelbagai akedemi luar negara dengan malaysia? Kalau takde apa kejadahnya si daniyar berada di malaysia? Berlakon ke apa?

Jika betul berlakon, sapa uruskan daniyar ke sini? Adakah malaysia tempat persembunyian daniyar? Kenapa dia taknak reveal lokasi sebenar dia kepada media kalau sungguh dia tak bersalah?

Phewwwww.. pelbagai persoalan timbul. Najib, najib. Ko memang kontroversi habis. Tak cukup dengan rosmah mansur, kini dengan isu bakal besan plak. Macam mana nak dapatkan persepsi baik kalau berita tak baik mengenai ko sentiasa tersebar?

kah kah kah


Info berkaitan mengenai isu di atas klik sini dan sini.


BACA seme sekali oke.

Updated 29 june 2012 ;



Siap guna nama samaran tue beb. Biar betul?

kah kah kah

Check google sendiri kat ==> sini untuk uniform sandhurst.

Dan baca milosuam bab penyamaran. Klik sini.

Ameno : Confused den.. sandhurst dah tukar lokasi dan uniform ke apa? Ekekeke..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...