Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Sabtu, 14 Januari 2012

Hot : Umno rampas tanah sekolah agama.

Tah pape lah ko POLIS.

TAH PAPE.

Baca balik apa yang aku ulang neh weh polis yang berada di dalam rakaman youtube neh.

KO, POLIS IALAH POLIS YANG TAH PAPE.

Lihat video neh terlebih dahulu ;


Isu nya berhubung kes rampasan tanah. Dari info yang aku dapat bahawa ;

1. Tanah neh asalnya tanah sekolah.

2. Sekolah yang dimaksudkan ialah sekolah rendah untuk budak2 islam. Lebih kurang macam sekolah agama lah.

3. Dan sekolah tue pula dirobohkan.

4. Alasan ia dirobohkan sebab tanah neh ada tuan punya milik. Tuan punya milik nak buat benda lain atas tanah tue so apa2 benda yang ada atas tanah tue mesti dirobohkan.

5. Yang menjadi tanda tanya penduduk ialah kenapa main roboh jek? Walaupun ada bantahan dan walaupun ye mereka pemilik tanah apa takde jalan yang lebih baik ka dari neh? Bagi lah kelonggaran sket. Macam ganti tapak lain ka.. apa ka. Orang kata win2 situation ma. Lue menang, wa pun menang. Sama2 happy.

6. Namun apa yang paling mendukacitakan sekali.. benda neh melibatkan umno. Arhh sudah. Apahal orang2 umno boleh terkaitan sekali dengan isu rampasan tanah neh?

7. Ada gak info yang mengatakan asalnya tanah neh memang ada pemilik. Di rampas sebab tak bayar cukai. Cuba fahamkan apa yang lebai cakap dalam video neh. Dia cakap, pemilik tanah neh ada geran. Tanah dia dirampas sebab tidak membayar cukai. Banyak sangat ka nilai cukai tue sehingga memungkinkan rampasan tanah berlaku? Maksud aku berbaloi kah kalau ko tak bayar roadtax, orang datang rampas kereta ko? Berbaloi kah?

Benda neh masih bersifat spekulasi lagi. Nanti aku cuba semak orang2 yang arif dan faham isu neh. Pasal info yang aku nampak neh pun masih samar2. Cuma apa yang pasti ialah ;

- Ya, tanah itu dirampas dan orang2 umno terlibat.

- Ya, ada sekolah agama disitu dan ia dah dirobohkan.

- Ya, penduduk marah dengan hal neh.

Yang neh confirm. Yang details2 masih lagi samar2. Sapa2 yang tahu kisah please email aku untuk sebaran or tulis sahaja di dalam komen. Bai 

Ameno : TV3 tak citer ka?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...