Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 16 Januari 2012

Betul ke Shahrizat bayar hutang kad kredit RM600,000,00 guna dana NFC? UPDATED!

Memang betul.

Bukan betul ke tak betul, tapi memang sah dah betul. Pendedahan pkr tadi dibuat di hadapan wartawan dalam sidang media sebentar tadi. Gampang betul. Hidup bermewah2 guna wang rakyat. 

Kalau guna duit sendiri takde sapa nak kecoh pun bhai. Tapi lue guna wang rakyat. Sapa tak sakit ahti? Lihat bawah neh ;




Kali ini, dakwa pengarah strategi PKR Rafizi Ramli, empat ahli keluarga Menteri Wanita, Keluarga dan Pembangunan Masyarakat Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil membelanjakan RM593,500 pada tahun 2009 dengan kad kredit yang wangnya dari dana NFC.

Menurut Rafizi, empat ahli keluarga yang memegang jawatan pengurusan dalam NFC telah menggunakan kad kredit yang bayarannya dituntut dari NFC bagi perbelanjaan antara RM122,402 dan RM182,525 setiap seorang.

Mereka adalah suami Shahrizat, Datuk Mohammad Salleh Ismail, iaitu pengerusi NFC, anak lelaki mereka yang berusia 31 tahun, Wan Shahinur Izmir (pengarah eksekutif), seorang lagi anak mereka Wan Shahinur Izran yang berusia 27 (ketua pegawai eksekutif) dan anak perempuan mereka Wan Izzanah Fatimah (pengarah) yang berusia 25 tahun. -MKINI-
Wahh..


Lue ingat kerajaan bagi lue modal dalam projek nfc untuk lue bershopping sakan ka? Lue ingat neh duit mak bapak lue meh? Woiitt.. neh duit, lue, mak, bapak, aku dan kita orang seme rakyat malaysia beb. Bukan duit lue sorang2. Mana lue ada hak nak joli sorang. Nak joli mai sama2. Baru adil. Aphal plak lue jek layak berjoli sakan guna wang rakyat dan rakyat pula kena tersepit dengan kos kenaikan harga barang dan kemendungan ekonomi malaysia?

Ini celaka betul beb. Siyes gua cakap neh. Gua punya mode sabar dah out. Toksah soh gua sabar pasal memang siyes gua dah hilang sabar dan hilang respect. Mana tak sakit ahti beb? Mesti sakit ahti punya.

Peh.

Jumlah hutang peribadi = kad kredit shahrizat dan family co, yang dilangsaikan dengan menggunakan wang nfc = rakyat malaysia ialah sebanyak ;

RM600,000.00

Apa? Tak faham angka? Baik aku tulis dengan perkataan.

ENAM RATUS RIBU RINGGIT MALAYSIA.

Apa benda larh yang lue orang joli sakan guna kad kredit neh ek? Hanya Allah swt je tahu. Nasihat aku pada shahrizat ialah jangan hanya cuti tiga minggu. Cutilah selama2nya please. Tolonglah berambos. 

Berambos jauh2. Mendengar nama lue saja dah bikin gua panas. Belum lagi melihat muka lue. Rupanya lue lebih jahat dan licik dari yang aku bayangkan.

Ameno : Panas.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...