Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 30 September 2011

Bendera israel buat apa kat UPM neh?



Gambar di atas neh gambar bendera israel. Ia di tangkap ketika bendera israel ini berada di dalam malaysia. Lokasi gambar ini ialah Dewan Putra 3, Kolej Pendeta Za’aba bertempat di Universiti Putra Malaysia (UPM), Serdang.

Faktor bendera israel berada di malaysia ialah disebabkan AXN yang baru2 neh menganjurkan pertandingan iaitu "the challenger muaythai" yang baru disiarkan di AXN dalam 3,4 minggu dah kot.


Salah seorang peserta dalam pertandingan neh ialah peserta kelahiran israel. So ada apa masalah peserta kelahiran israel memasuki pertandingan neh? Aku agak biol memikirkan benda neh. Apa yang kerajaan israel buat terhadap palestin belum tentu mewakili kehendak ahti nurani rakyat israel. Tapi dalam waktu yang sama, terpampangnya bendera israel di malaysia neh aku percaya ramai kot yang rasa kurang senang.

Aku rasa ramai yang tidak tahu bahawa ;

1. Kerajaan malaysia tidak hubungan diplomatik secara langsung dengan israel. 

2. Hubungan diplomatik bukan bererti hubungan perniagaan. Hanya hubungan diplomatik je tiada. Bukan hubungan perniagaan. Kapal israel boleh masuk ke pelabuhan malaysia. PM boleh melantik apco untuk menasihati dia dalam urusan rasmi negara dengan negara lain. Itu hubungan perniagaan dan perdagangan, bukan diplomatik. Kena faham perbezaan itu.

3. Rakyat malaysia tidak boleh ke israel, bukan rakyat israel tidak boleh ke malaysia.

4. Sukan berbeza dengan hubungan2 lain. Walaupun israel sendiri berkali2 menghalang kemasukkan peserta palestine tetapi peserta dia, okey je dalam mana2 sukan. Ha Ha Ha.

Andai kita faham semua di atas neh, maka kita akan faham kenapa bendera israel neh boleh ada di malaysia. So, macam mana? Nak rasa marah, pelik, buat taktahu, entah.. lantak korang larh. Pasal aku pun tatau nak rasa apa. Sebab bagi aku umno di malaysia lebih kurang macam israel di palestine.

Kah kah kah

Maklumat lanjut tentang bendera israel di malaysia korang boleh baca disini.

Ameno : israel = umno.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...