Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 27 September 2011

Halal ke guna kemudahan yang disediakan oleh umno?

Halalkah mereka menggunakan jalanraya yang dibina oleh perancangan Umno untuk kemudahan rakyat.
  
Halalkan ubat-ubat dari pada klinik dan hospital yang telah dirancangkan oleh Umno Bn untuk memberikan perkhidmatan dan menjaga kesihatan rakyat

source: http://cenangau.blogspot.com/2011/09/ustaz-azhar-idrus-ustaz-bodoh.html#ixzz1ZAAwxdX6

What?

Nanti dulu. Duit yang membuat semua perkara di atas datang dari rakyat malaysia yang pelbagai bangsa dan agama. So halal ke tidak kerajaan bn pow duit rakyat pelbagai bangsa dan agama neh ? 

Errr jap nanti dulu. Tak silap aku yang menyebabkan bn jadi kerajaan ialah disebabkan kuasa undi kan? BN berkempen suruh rakyat undi mereka sebab mereka boleh majukan negara dan sejahterakan rakyat malaysia dengan menggunakan bidang kuasa mereka sebagai ahli parlimen dan wakil rakyat andai mereka menang dalam kotak undi. 

So pemimpin malaysia neh dilantik oleh rakyat. Rakyat lantik mereka sebab kita perlukan ketua2 yang tertentu untuk tadbir negara dan urus harta negara bagi kegunaan bersama rakyat malaysia. Jadi sekarang ;

1. pemimpin terpilih melalui kotak undi.

2. kotak undi di pangkah oleh pengundi [rakyat].

3. tujuan rakyat mengundi ialah untuk memilih pemimpin bagi menjaga harta negara untuk kegunaan bersama.

So dari mana yer istilah halal ataupun tidak rakyat macam aku guna jalanraya yang umno bina guna duit rakyat macam aku yang juga menyebabkan mereka terpilih jadi pemimpin di malaysia neh? Korang faham tak? Aku pun tak faham. Kenapa bodoh sangat blogger umno neh hah?

kah kah kah

Bodoh nak mampos. Lagi ada ahti nak kutuk ustaz azhar bodoh. Lue yang bodoh nak mampos tapi tak sedar diri. Bodoh nak mampos. Dengar sini untuk lue yang duduk di tengah2 tue.


Kalau dah datuk tue behave larh buat cara atok. Apa guna lue hidup lama2 kalau benda simple cam neh pun lue failed? Setahu aku semakin lama hidup sepatutnya makin cerdik dan makin matang sebab dah ada macam2 pengalaman hidup.

Tapi lue neh terbalik pulak. Agaknya lue neh segeng dengan granpa jas salleh agaknya. Patutlah cara lue dengan dia berhujah lebih kurang je. Itupun lue ada ahti cakap ustaz azhar idrus bodoh. Padahal lue yang bodoh nak mampos. 

kah kah kah

Sorry pasal i ter ikhlas cakap macam tue. I ada penyakit sikit. I alergic dengan virus bodoh nak mampos neh. So bila i terserempak dengan virus neh automatik i akan tercakap kat orang tue dia bodoh nak mampos. Kalau lue marah, lue kena maafkan gua. Pasal gua mengaku terang2 yang gua budak muda yang tak matang dan mungkin takmo matang2. 

Okey, bai. 

kah kah kah

Ameno : Lue blogging guna internet yang kafir cipta lue rasa halal ke haram? kah3x.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...