Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 26 September 2011

kapal terbang 1malaysia 200juta Najib.



Amboii najib...  

Hang g perth guna kapal terbang 1malaysia ekk? tengok bawah jap najib, tengok tau ;

Tadi aku baca blog di atas. Kerja blog di atas ialah update penerbangan yang masuk ke lapangan terbang australia. Aku tak pasti samada dia update untuk semua lapangan terbang yang wujud di australia atau apa. Tapi apa yang pasti aku dapat tahu bahawa ;

1. Gambar di atas sekali ialah gambar kapal terbang 1malaysia. Ia dibeli atas nama MAS tetapi di bawah penyeliaan dan kawalan TUDM. Sebenarnya logo 1malaysia tue baru bubuh. Asalnya ia kapal terbang untuk VIP bagi pemimpin kerajaan [dan masih] di malaysia tapi tanpa logo larh kan. Heh

2. Harga kapal terbang neh ialah 200juta. Di beli pada tahun 2007. Bila delivery aku tatau. Bila najib start guna aku tatau. Yang aku tahu ia sebenarnya ialah model kapal terbang yang telah di ubahsuai spesifikasinya bagi menepati keperluan vip ketika dalam penerbangan ke mana2 destinasi.

3. Dalam erti kata lain ia sebenarnya ialah kapal terbang baru. Paklah beli tapi najib yang pakai. Tapi tukang bayar masih sama iaitu rakyat malaysia. Kenapa bila paklah beli orang umno marah dan ketika najib takeover malaysia dan dia guna kapal neh tiada sesiapa pun nak hamun dia bagai? Yang tue aku pun taktau. 

4. Kalau ikut keadaan sekarang tak silap aku tldm ada kapal bukan selam yang terselam. Dan tudm pula ada nuri yang tergolek2 jompergibunuh diri. Di samping itu tddm pula ada set kereta bukan kebal dan takpernah kebal buang2duitrakyat malaysia. 

So sekarang aku ada rasa pelik sedikit. Pelik sebab kerajaan beli peralatan perang yang tidak relevant ataupun beli peralatan yang bukan perang juga tidak relevant ataupun tidak beli apa2 peralatan perang yang relevant. 

tapi point sebenarnya dan utama aku ialah kenapa najib mesti bubuh logo 1malaysia kat badan kapal terbang yang berharga rm200juta neh?

kah kah kah

Lagipun adakah kapal terbang neh dah habis dibayar? Tak silap aku dulu2 dorang ada cakap bahawa kapal neh disewa sebenarnya. Maksudnya disini walaupun MAS beli under khazanah nasional [ketika itu] tetapi kerajaan malaysia still kena bayar sewa bila guna kapal terbang neh untuk pergi mana2. Ibaratnya begini ;

aku beli rumah. Dan aku nak duduk dirumah tersebut. Dan aku perlu bayar sewa. Sambil membeli aku juga sambil menyewa.  

Benda sama juga digunapakai dalam kes rumah rasmi piem dan tipiem. 
                                                            
kah kah kah

Akhir kata dari aku ialah ;

Jangan lupa kekawan, jimat cermat amalan mulia. Kurangkan gula dalam minuman tambahkan manis dalam senyuman. Kurangkan makan garam untuk elak penyakit. Rakyat malaysia kena faham kesusahan kerajaan dan berusaha menangani masalah negara.

kah kah kah


Ameno : Ketam pun komplain

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...