Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 10 Ogos 2011

Guiness stout baik untuk kesihatan - iklan umno dulu2?

Ya ataupun tidak iklan neh wujud dalam buku KGMMB = Kesatuan guru-guru melayu malaysia barat?

Sedikit info pasal iklan arak neh ;

1. Iklan yang korang bakal saksikan di bawah neh ditemui dalam booklet KGMMB tahunan terbitan 1968.

2. Booklet neh pula menjadi sebahagian dari arkib sejarah di dalam university Ohio.

3. Dan selepas muka surat iklan neh, ucapan arwah tun razak pula menyusul.

4. Buku neh sepatutnya mencerminkan bahawa guru2 melayu = guru2 islam. Sila betulkan andai aku salah.

5. Lalu apa sebab iklan benda neh ada di sini?

6. Adakah guiness stout bukan arak pada zaman dulu?

Tolong berikan jawapan balas yang clear. Aku sangat2 mahu tahu kenapa dan mengapa buku tahunan guru2 melayu ada iklan arak macam neh. Siyes rasa tak puas ahti. Jangan2 yang buat iklan tue pun orang melayu gak.. well adakah dia islam? Allah swt lebih tahu. Lihat bawah ;


Nampak apa yang aku nampak? Sejarah mencatitkan bahawa arak = umno = geng. Kalau salah betulkan aku. Tapi macam aku cakap kat atas tadi. Aku siyes tak puas ahti kewujudan iklan macam neh dalam buku tahunan guru2 melayu. Bagi aku tak relevant langsung melayu yang sepatutnya islam mempromosikan arak dengan terbuka. Siap cakap baik untuk kita lagi.. baik apa nya? Waklue lah.

Lihat bawah ;



Tolong jelaskan minda aku. Aku bukan membuat tuduhan melulu. Tapi still iklan arak? Guru melayu? Mana yang masuk tue? Lue fikir sendiri. 



Ameno : Ya, baik untuk melalaikan umat islam.

Share this

1 Comment to " Guiness stout baik untuk kesihatan - iklan umno dulu2? "

Tanpa Nama berkata...

Masa tu atok ko pun teguk arak mcm minum teh je....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...