Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 16 Disember 2010

Facebooker's hina islam demi negara?

Sila baca petikan printscreen di bawah, lihat betul-betul apa yang dia perkatakan ini.



Sabar dulu. Jangan cepat tangkap mereka orang umno. Ini yang saya geram neh. Memanglah saya pengampu umno. Tetapi saya pengampu yang rasional. Bukan pengampu yang main serbu aje. Heh.

Saya pada mula nya ingatkan si penulis komen adalah satu spesis dengan saya, iaitu spesis pengampu umno yang bodoh dan tegar. Tetapi setelah berfikir dan meneliti komen dia, saya dapati ada keraguan dalam cara dia menyampaikan 'mesej'. Lebih-lebih lagi cara dia memaki malaysia dan melihat singapura. Heh. 

Dia neh saya percaya orang indonesia. Sabar dulu orang indonesia. Jangan marah saya melulu. Kalau nak marah, marahlah nick di atas. Sebab apa? Sebab mereka memprovokasi rakyat malaysia. Tindakan dia ini sebenarnya dia lakukan dengan sengaja. Dia tahu UMNO vs PAS di malaysia. Dia mengambil kesempatan itu. Dan apa yang kelakar, dia tersilap percaturan. Dia siap maki islam lagi. Dalam banyak-banyak rakyat indonesia yang saya kenal, selalu nya yang beragama islam agak rasional dan tidak suka memaki rakyat malaysia. Ini berbeza bagi mereka yang bukan beragama islam. Rakyat indonesia yang beragama islam mereka sangat baik dan ramah.Malahan mereka sangat suka berkongsi ilmu dengan saya. Hingga kadang2 dicemburui oleh rakyat indonesia sendiri. 

Saya juga dapati ada beberapa group anti negeri-negeri lain di malaysia. Ini kami percaya (rakan2 dari malaysia) bahawa group2 tersebut kemungkinan di tubuhkan oleh orang indonesia bagi membuatkan rakyat malaysia saling bertelagah di facebook.

Usah kata anti-negeri lain, malahan kemungkinan besar anti kaum juga mungkin di tubuhkan oleh mereka. Mereka ini sangat licik. Mereka banyak kali mengatakan kepada saya, mereka akan guna pelbagai cara untuk menyerang malaysia. Dan ini salah satu cara nya. Sebodoh-bodoh orang umno, mereka pun tak akan maki malaysia membuta tuli seperti di atas. Heh.

Indonesia, janganlah benci kami. Kami tak benci kamu. Percaya cakap saya. Daripada kamu benci kami, ada baiknya kamu luangkan masa kamu untuk ubah negara kamu dengan memilih pemimpin yang berkaliber. Dengan melihat kami sebagai musuh ianya sebenarnya mensia-siakan masa emas kamu. Heh.

Ameno : Provokasi ini saya dah faham.

Sumber dari sini

Share this

3 Comments to " Facebooker's hina islam demi negara? "

Tanpa Nama berkata...

yg die kate x sia! tu aq dah tahu mesti search transa!ate kat goog!e,muaha

ain berkata...

haih..kitorg sibuk dgn video palsu atau benar dsai ni die pun sibuk jugaklah buat benda bangang ni. akai ada?

ain berkata...

haih..kitorg sibuk dgn video palsu atau benar dsai ni die pun sibuk jugaklah buat benda bangang ni. akai ada?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...