Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 30 Jun 2021

Kenduri Durian - Pembohongan Timbalan Speaker Dikantoikan Netizens.

VIRAL | Alangkah malunya Ahli Parlimen Batu Pahat, Rashid Hasnon yang dikantoikan netizens selepas menafikan video tular kenduri durian adalah video lama.

Ketika ditanya wakil media, ini respon Rashid;

"Tak adalah, itu (video) lama kot.

“Saya ingat (video) tahun lepas punya, sebelum PKP," jawabnya.

Jawapan itu membuka ruang kepada para netizens melakukan siasatan selanjutnya yang lebih teliti dan hasilnya, ya, Rashid kantoi berbohong. Ia adalah rakaman baru, yang berlaku tahun ini dan selepas PKP dilaksanakan. Ia bukanlah kejadian yang berlaku pada Mac 2020 dan sebelum PKP.

Lihat sahaja bukti-bukti dibawah;



1. Pada 27 Jun 2021, Menteri KPKT, Zuraidah mengemaskini Twitter dan melaporkan lawatan ke MPBP, Batu Pahat, Johor, yakni di tempat Rashid Hasnon menjadi Ahli Parlimen.

2. Lelaki berbaju biru, lelaki berbaju kotak, lelaki berbaju merah berada di lokasi-lokasi yang sama yang turut dihadiri Rashid Hasnon pada hari yang sama dengan baju yang sama warna.

3. Lelaki berbaju jersi merah memakai keluaran (edisi) terbaru yang dikeluarkan pada tahun 2021 (musim 20/21).


4. Wanita bertudung Fareha memakai keluaran terbaru edisi 2021, yang dikeluarkan sebelum Hari Raya Aidilfitri.


Rashid Hasnon tak layak jadi Timbalan Speaker. Selain mengkhianati amanah pengundi di kawasannya, beliau terang-terangan melanggar SOP dan bercanggahan dengan apa yang kerajaan tekankan ke atas rakyat iaitu MEMATUHI SOP.

Sementara rakyat dikurung dirumah berbulan-bulan lamanya, mereka sesuka hati membuat kenduri durian. Durian adalah makanan bermusim dan mahal. Seenak-enaknya makan dikala rakyat menderita dan kesusahan angkara kehilangan pendapatan dan dibebani dengan hutang menimbun.

Apa yang kita risaukan ialah siasatan kes ini mungkin memakan masa yang panjang dan hukuman yang dikenakan pula, ringan. 

Selain itu Rashid juga enggan mengaku kesalahan dan kecuaiannya sebaliknya memilih untuk berbohong. Apakah itu kriteria seorang pemimpin, wakil rakyat dan Timbalan Speaker? Jika beliau berintergriti, beliau akan membuat permohonan maaf terbuka dan meletakkan jawatan. Itupun jika beliau benar-benar berintergriti. - 30 Jun 2021.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...