Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 22 September 2020

Muhammaddin Ketapi Minta Maaf Sekali Lagi Selepas Keluar Laporan WARISAN Hilang 90% Undi Tentera.

ULASAN | Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata binasa badan. Muhammaddin Ketapi telah membuat permohonan maaf sekali lagi menerusi Facebook rasminya siang tadi. 

ASSALAMUALAIKUM & SALAM SEJAHTERA.

Terima kasih kerana menegur saya. Kesemuanya saya terima dengan hati terbuka dan berlapang dada. Sekali lagi saya ingin memohon maaf jika ada pihak yang terguris dengan ucapan saya tempoh hari walaupun saya langsung tidak berniat untuk mempolitikan atau memperlekeh sumbangan pasukan keselamatan kita.

Disamping itu, bersama kita sedekahkan bacaan Al Fatihah buat semua anggota prajurit negara yang telah terkorban semasa menjalankan tugas khasnya ketika peristiwa berdarah tanduo 7 tahun lalu. 

AL FATIHAH (dibaca)

Yang ikhlas,
MOHAMADDIN BIN HAJI KETAPI

Tindakan Muhammaddin Ketapi ini dipercayai ada kaitan dengan laporan yang menyebut Warisan kehilangan hampir 90% undi tentera pada pengundian awal yang berlangsung hari ini : 22 September 2020. 

Tinjauan di Facebook Muhammaddin Ketapi pula mendapati komen agak seimbang dengan yang menyokong permohonan maaf Muhammaddin Ketapi dan dengan yang marah terhadap kenyataannya, walaupun yang memarahi Muhammaddin Ketapi menguasai peratusan komen. 

Ini bermakna masih ada harapan untuk WARISAN PLUS mengubah mood pengundi disaat akhir dan tidak membiarkan kenyataan Muhammaddin Ketapi menguasai sentimen pengundi di Sabah.

Apa yang WARISAN PLUS patut lakukan;

1. Muhammaddin Ketapi perlu membuat permohonan maaf secara terbuka, live menerusi facebooknya dengan menampilkan wajah kesal yang bukan dibuat-buat ataupun lakonan. Ianya perlu betul-betul kesal kerana mengeluarkan kenyataan yang bodoh dalam dua isu utama iaitu insiden Lahad Datu dan COVID19.

2. Selepas itu move on dengan bercakap soal polisi dan ekonomi. Soal pembangunan yang ingin WARISAN bawa di Sabah.

3. Muhammaddin Ketapi juga perlu dilarang berkempen atau berceramah. Manalah tau dia keluarkan kenyataan bodoh yang lain pula.

4. Nak lagi extreme, umumkan sahaja WARISAN SOKONG CALON BEBAS DI DUN SEGAMA, tak perlu undi Muhammaddin Ketapi. Biar dia kalah seorang-seorang asal sahaja ia tak membabitkan parti secara keseluruhan.

WARISAN sepatutnya diberikan ruang untuk mentadbir Sabah dan membuktikan yang mereka mampu memajukan Sabah memandangkan Sabah selama ini pun ditadbir oleh parti yang lebih kurang sama - mesra UMNO BN ataupun UMNO BN.

Paling tidak WARISAN patut diberikan masa lima tahun untuk membuktikan mereka bukan sekadar berjanji air liur dan bercakap kosong.

Kemenangan WARISAN bukannya kerugian buat pihak yang kalah. Pihak yang kalah akan berusaha untuk memajukan diri dan bangkit. Begitu jugalah dengan WARISAN, andai kalah ia merupakan satu motivasi untuk menambahbaik kekurangan parti. Sama-sama kita saksikan keputusan rakyat Sabah pada Sabtu ini - 22 September 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...