Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Rabu, 1 Julai 2020

BERSATU Dilayan Bagaikan Sampah Dalam PN - A. Kadir Jasin.

A. Kadir Jasin | 1. Inilah nasib PPBM setelah dibangsatkan oleh Muhyiddin Mohd Yassin dan konco-konconya. 

2. Semakin hari semakin dihina dan dipersendakan lebih teruk daripada melukut di tepi gantang. 


3. Sekecil-kecil melukut pun masih berguna untuk makanan ayam, itik dan burung pipit. 

4. Banyak pihak yang pedulikan kepada PPBM telah memberi amaran bahawa panglima-panglima perang Umno akan melayan Bersatu macam sampah apabila mereka terhidu kuasa.

5. Sekarang Umno amat berpengaruh dalam kerajaan Perikatan Nasional yang Muhyiddin sendiri mengaku tidak dipilih oleh rakyat jelata.

6. Atau hasutan bekas-bekas pemimpin Umno yang berpaling tadah dan pemimpin-pemimpin PKR yang bencikan Anwar Ibrahim, Muhyiddin membawa Bersatu keluar Pakatan Harapan. 

7. Dalam PH, Bersatu diterima dan dilayan sebagai rakan sama rata. Dalam PN ciptaan Muhyiddin sendiri, Bersatu dilayan macam sampah oleh Muafakat Nasional.

8. Nur Jazlan mungkin bilis dalam Umno, tapi sentimen yang dia suarakan adalah sentimen majoriti pemimpin dan akar umbi Umno. 

9. Kalau akar umbi Umno masih tidak selesa dengan kerjasama dengan Pas dalam MN, buat apa mereka sekarang hendak terima Bersatu dengan tangan terbuka?

10. Yang mereka mahu adalah Bersatu hanyut atau pemimpin Bersatu macam Muhyiddin dan Hamzah Zainuddin kembali menyertai Umno. 

Wallahuaklam. Terima kasih.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...