Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 28 Mei 2020

PKR Sudah Bersedia Dengan Pertukaran Kerajaan.

PKR SUDAH SIAP SEDIA DENGAN PERALIHAN KERAJAAN

KENYATAAN MEDIA BERSAMA AHLI-AHLI PARLIMEN KEADILAN


39 Ahli-Ahli Parlimen KEADILAN telah mengadakan satu pertemuan secara atas talian hari ini.



Antara perkara yang dibincangkan termasuk melipatgandakan usaha penelitian dan penggubalan dasar-dasar yang mengutamakan nasib rakyat, serta keperluan untuk mengemaskini gerak langkah memperkukuh agenda Reformasi di dalam dan luar Parlimen. Ahli-Ahli Parlimen KEADILAN diingatkan agar menitikberatkan kebajikan warga terutama yang terkesan akibat Covid-19 termasuk yang kehilangan pendapatan dan pekerjaan, di mana usaha menyeluruh diperlukan.

Ahli-Ahli Parlimen KEADILAN juga menekankan keperluan bermuhasabah dan meneliti usaha selama ini untuk menepati janji-janji yang dibuat serta mengelak dari mengulangi kesilapan-kesilapan yang telah berlaku.

Kami juga berpendirian bahawa Pakatan Harapan perlu terus diperkukuh kerana mandat rakyat telah diberi kepada Pakatan Harapan dengan jelas pada PRU14 yang lalu.

Pada masa yang sama, kami turut mengambil maklum bahawa proses rundingan dan perbincangan dengan semua pihak masih berterusan, demi mengembalikan mandat rakyat ke tempat yang sepatutnya pada kadar segera.

Ini bukan pertarungan di kalangan elit politik untuk merebut kuasa, tetapi sebaliknya adalah usaha membawa agenda Reformasi sebenar yang mengutamakan kepedulian rakyat.

Sebarang peralihan kuasa perlu berlaku sepertimana yang dijanjikan, berjalan dengan tertib dan aman, serta mengikut lunas undang-undang.

YB Dato’ Johari Abdul
Ahli Parlimen Sungai Petani
Ketua Whip KEADILAN

28 Mei 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...