Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 27 Julai 2017

Armand, Satu Dunia Tahu Kau Kena Sindir, Kau Nak Maafkan Siti Apakebendanya?

Semalam Yassin Sulaiman memuatkan satu gambar di Instagram milik beliau, yang merujuk kepada pergaduhan Pemuda UMNO dengan Armada di hadapan bangunan PWTC - ketika Armada seramai 30 anggota mahu menghantarkan surat jemputan kepada Presiden UMNO, Najib Razak untuk menghadiri forum Nothing To Hide 2.0.

Berikut post Yassin yang dikatakan;



Berikut apa yang dikatakan oleh Yassin Sulaiman dalam post tersebut;
buku bertemu ruas.
dada pun kembang.
mari bertenang. sabaaar.
Tindakan sekumpulan anggota Pemuda Parti Pribumi Bersatu (ARMADA) menghantar jemputan kepada Datuk Seri Najib Razak untuk menghadiri forum Nothing To Hide 2.0 bertukar kecoh apabila mereka dihalang oleh Pemuda Umno.
Kira-kira 30 anggota ARMADA pada awalnya berarak dari Pusat Membeli Belah Sunway Putra menuju ke Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) bagi menyampaikan jemputan kepada perdana menteri untuk berdebat dengan Pengerusi BERSATU, Tun Dr Mahathir Mohamad.
Bagaimanapun mereka dihalang oleh kira-kira 100 Pemuda Umno hingga menyebabkan berlaku tolak menolak antara mereka.
Dalam kejadian itu, Ketua Penerangan ARMADA, Ashraf Mustaqim mendakwa beliau turut ditumbuk.
Turut kelihatan beberapa anggota polis cuba menghalang dan mengarahkan kedua-dua kumpulan itu supaya bersurai.
Respon Siti Nurhaliza

Siti Nurhaliza turut memberikan komen dalam post tersebut. Menurut Siti yang kuat bergaduh tu lebih baik dihantar ke Palestine.


Sceenshot komen di Instagram Yassin
"Yang kuat gaduh tu patut hantaq pi Palestine baguih," katanya di ruangan komen. 

Bagaimanapun respon Siti Nurhaliza itu tak semena-menanya membuat Exco Pemuda UMNO, Armand Azha terasa lantas mempersoalkan Siti Nurhaliza di laman Facebook beliau. 

"Khas buat Siti Nurhaliza yang komen mengatakan kalau Pemuda UMNO atau Armada berani pergilah ke Gaza Palestin. 

"Untuk maklumat Siti Nurhaliza, Pemuda UMNO sudah beberapa kali ke Tanah Gaza Palestin. Cuba tanya bila Datuk K hendak ke Gaza Palestin?" soalnya.

Sejak bila Siti sebut nama?

Yang menjadi kepelikkan sekarang neh, dalam komen Siti langsung tak disebutkan mana-mana nama/watak atau ditujukan pada mana-mana individu secara langsung. Hanya disebut YANG KUAT GADUH HANTAR PI PALESTINE BAGUS

Adakah Armand terasa sebab dia memang KUAT GADUH?

KAHKAHKAHKAHKAHKAH~!

Kenyataan Armand itu kemudiannya dilaporkan oleh Astro Awani. Armand kemudiannya screenshot berita tersebut dan menyiarkan di Instagram beliau. Dan tidak disangka-sangka, Siti tampil memberikan respon di post berkenaan.

Siti tanya, terasa ka?

"Assalammualaikum, laa saudara Armand Azha terasa ka? Saya tak sebut nama pun. Hmm.. mmm maaflah naa..." kata Siti di post Armand itu.


Armand kemudiannya membalas dengan memuatnaik post baru;

Instagram Armand
"Siti mohon maaf, saya sentiasa terbuka dan maafkan beliau. Selesai," katanya di post tersebut.

Punyalah tak malu. Orang tu tak sebut nama kau terasa sampai buat post. Lepas tu canang kat semua orang, kau dah maafkan Siti. Masalahnya atas kapasiti apa Siti kena minta maaf kat kau? Kat mana buktinya Siti sebut nama kau disitu? Perasan betul la dia neh.

Kahkahkahkahkahkahkah!

Nak turun undi pun dah rasa malas..

Yassin pula pada itu turut menyatakan kekesalan kerana Siti Nurhaliza menjadi mangsa serangan politik pihak tertentu.


Setiap kali saya posting politik @ctdk jugak yang kena serang. maafkan saya. saya telah banyak kali di nasihat oleh syarikat rakaman, lawyer, rakan rakan, family semua kata. yasin, tok sah posting politik la. tapi apakan daya. aku degil. apa pun saya nak nyatakan musim raya kali ini saya berehat & tak kempen mana2 sebagai memenuhi nazar yang silam. apa pun segala yang baik kita sokong & segala yang buruk kita tolak. selamat berjuang semua! aku hanya spectator kali ini. nak turun undi pun rasa malas sebenarnya. btw, datuk k tak kuat gaduh. dia kuat bisnes.

Armand, Armand cover sikit jiwa perasan kau tu. Dan moga Pakatan Harapan ambil peduli la apa yang diluahkan oleh Yassin kat post di atas. Rasanya semua tahu Yassin neh dulu pro apa.. sekarang apa sudah jadi? Fikir-fikirkanla. Jangan tahu nak menyalahkan orang yang tak sokong pembangkang je kerjanya.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...