Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 20 Jun 2017

Bloggers UMNO Dapat Wang Raya RM1,000 Dan Mereka Bertekak Lagi Di Laman Sosial..

Sebelum ini kumpulan cybertroopers BN diraikan dengan pemberian telefon Samsung A9 pro secara percuma setiap seorangnya, bagi memudahkan urusan mereka untuk melawan setiap hujah-hujah kumpulan pro pembangkang di laman sosial, kali ini dilaporkan pula mereka menerima wang raya dari Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak.

Wang raya tersebut dimaklumkan berjumlah rm1,000 dan diberikan kepada setiap seorangnya sebagai penghargaan kepada cybertroopers/ aktivis politik/bloggers pro Najib Razak yang berjasa, juga sebagai persediaan untuk menyambut Syawal kelak.

Perkara itu sebenarnya didedahkan oleh Zaharin Mohd Yassin, aktivis dan blogger UMNO di laman sosial. Menulis di Facebooknya, beliau mengucapkan tahniah kepada semua aktivis media pro UMNO dan BN seramai 800 orang kerana menerima wang raya berjumlah 1,000 setiap seorangnya.

"Tahniah kepada semua blogger dan aktivis media pro UMNO/BN kerana dapat wang raya RM1,000 dari PMO seramai 800 orang malam ini". 

Namun Zaharin sempat menyindir mereka yang menerima wang saguhati itu sebagai tidak pandai membuat kerja sebaliknya hanya pandai membalun di laman sosial, bukan sahaja tidak berupaya membela imej Najib Razak malahan merugikan sahaja kerana membazir wang namun hasilnya tiada.

"Jika 100 orang masuk dalam timeline saya untuk menjawab isu-isu PM yang saya naikkan entri. Alhamdulilah. Terbela imej Najib Razak. Tetapi mereka semua dilatih membalun saya. Kesian saya dengan Najib Razak, duit habis berjuta, hasil tidak ada," katanya.

Berang dengan kritikan tersebut, salah seorang yang menerima wang tersebut tampil membalas kritikan Zaharin itu.


Lalu terjadilah pertengkaran kecil di antara kem PMO dan kem Zaharin di laman sosial. 

Bagaimanapun pengakuan Mac Baker itu membuktikan sememangnya Najib telah memberikan wang saguhati kepada aktivis dan bloggers pro BN seramai 800 yang berjumlah rm1,000 setiap seorang. Itu yang paling penting sebetulnya. 

Dalam dok bersilat mengatakan perjuangan ABATA, tak pernah dibayar satusen dan sempat pula menfitnah blogger-blogger pembangkang tertentu menerima bayaran rupa-rupanya mereka yang kantoikan diri mereka sendiri. 

Adapun tidaklah pihak kami mahu mengecam sesiapa pun diantara mereka yang menerima bayaran itu. Di pihak kami, kami melihat menjadi seorang blogger ataupun aktivis boleh juga dianggap sebagai satu kerjaya dan tidaklah pelik jika mereka menerima bayaran tertentu dari pihak tertentu yang mengupah mereka untuk menuliskan sesuatu. Cuma janganlah menulis yang fitnah, tulislah yang benar-benar sahaja. Dan kami juga tertanya-tanya, apakah bekas rakan kami turut menerima wang sagu hati tersebut? 

Kah Kah Kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...