Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 27 November 2016

Dan Ini Kisah-Kisah Lama Azwandin Hamzah Yang Beria Desak MAIJ Siasat Skandal Zina Muhyiddin.

So, tadi aku buat semakan sikit tentang Azwandin Hamzah. 

Menurut laporan berita Buletin Utama tadi, Azwandin Hamzah melalui JMM - Jaringan Melayu Malaysia, telah menyerahkan bukti-bukti dokumen berkaitan skandal seks Muhyiddin Yassin dengan seorang wanita cina kepada Majlis Islam Agama Johor bagi mendesak agensi tersebut mengambil tindakan sewajarnya ke atas Muhyiddin Yassin.

Azwandin Hamzah membuat laporan meminta MAIJ menjalankan siasatan susulan pengakuan bersumpah Standley Clement Augustin dalam kes penceraiannya dengan Nika Ghee Siew Yee di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.



(Sumber SD : RPK)

Azwandin dilaporkan mendakwa, dalam akaun bersumpah sewaktu proses penceraian dibuat oleh Standly di mahkamah sebelum ini, dia secara jelas menyatakan bahawa Tan Sri Muhyiddin mempunyai hubungan sulit dengan isterinya, di mana ketika itu Muhyiddin memegang jawatan Menteri Besar Johor sekitar 20 tahun yang lalu.

Azwandin turut memberi tempoh selama tujuh hari kepada MAIJ untuk menyiasat dakwaan tersebut termasuk memanggil Tan Sri Muhyiddin Yassin bagi membantu siasatan (milosuam). 
 
Pun begitu, Muhyiddin ada menafikan dakwaan tersebut.


Namun setakat ini, tiada lagi tindakan saman diambil terhadap pihak-pihak yang menyebarkan dakwaan tersebut.

Cuma nak kongsikan sikit penulisan blogger UMNO - The Flying Kick tentang Azwandin Hamzah suatu ketika dahulu. 

Korang boleh baca sini dan sini, sebelum dorang delete laju-laju. Aku screenshot untuk bacaan korang tetapi kalau nak jelas boleh pergi ke blog-blog yang aku dah beri kat atas tu.
 



 
Skandal Muhyiddin dengan Nika Gee boleh jadi betul boleh jadi tak betul meskipun aku sedikit ragu-ragu yang Muhyiddin bayar sehingga 20,000 sebulan kepada Nika Gee. Samada transaksi itu by cash atau by bank, bukti mesti ada. Bukti Muhyiddin memiliki wang sebanyak itu untuk disalurkan kepada Nika Gee dan sebagainya. Tak mungkin takde satu bukti pun. 20,000 bukan amount yang kecik lebih-lebih lagi jika kita bercakap tentang 10,20 tahun yang lepas.
 
Pun begitu, aku berharap Muhyiddin mengambil tindakan saman bagi mengekang persepsi serong. 
 
Dan tentang Azwandin Hamzah. Ia adalah bloggers UMNO sendiri yang mendedahkan bahawanya dirinya seorang opportunitist. Bukannya aku. So dengan mengambilkira inilah sikapnya, maka pandai-pandai la korang fikir samada dia wajar dipercayai atau sebaliknya.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...