Selasa, 21 Jun 2016

Seluar Terlondeh Karma Kerana KuNan Halau Gelandangan.

Malas nak peduli gambar menteri wilayah yang 'kejatuhan' seluar sehingga menampakkan seluar dalamnya. Gambar tu viral dua hari lepas dan menjadi bahan troll bebudak pembangkang.

Macam-macam Kunan kena kutuk bahkan siap karang ayat kononnya apa yang Kunan dapat tu balas kesan dari perbuatannya menghalau gelandangan. Aku hanya sekadar haha. Aku faham mesej dorang. Faham. Memang faham. Dorang marah sangat tapi takde peluang nak jatuhkan Kunan. Walau guna ayat pun jadi la. 

Kunan dan menteri-menteri BN bahkan kebanyakan ahli politik seperti mahkluk besi yang sangat sukar untuk kau musnahkan. Kalau senjata kau setakat batu tak payahla. Dorang besi yang bukan biasa-biasa. Spesis besi terbaik yang ada di dunia. Setakat batu memang tak lut langsung. Calar balor pun takde. Jadi kata-kata yang menyakiti adalah ubat untuk meluahkan rasa geram dan marah. Sebab tu aku faham sangat. 

Selepas bebudak pembangkang puas troll gambar Kunan yang seluarnya tertanggal tu, bebudak UMNO pula masuk membidas. Dorang punya karangan lagi power. Katanya Kunan kena fitnah.

Sekadar contoh.


Maka bebudak pembangkang pula kena hamun kononnya sebab menyebarkan fitnah dan melakukan perbuatan terkutuk di bulan puasa ini.

Haha. Pandai betul dorang buat drama ye. Benda betul dikatanya fitnah. Memang betul pula seluar Kunan tertanggal. Rujuk video disini. Aku malas nak share. 

Pada aku benda tu takde isu. Seluar tertanggal secara accident nak malu apanya. Tapi mungkin pada puak2 sana menteri dorang perlu bebas dari sebarang insiden yang memalukan. Bahkan mereka perlu diperlihatkan maksum. Which is kita semua tahu ia adalah misi mustahil.

Macam aku sebut tadi. Seluar Kunan yang tertanggal neh pada aku takde isu. Cuma ada yang menyebut ianya sebagai karma kerana menghalau gelandangan. Pada aku jika ianya karma maka ia belum cukup kuat. Aku takmau seluar Kunan tertanggal menjadi karma di atas balasan teruk Kunan terhadap kita semua. Bukan hanya gelandangan tetapi kita semua. Yang menjadi rakyat di negara ini. Kunan tidak melayani kita dengan baik. Dengan betul. Dia ialah menteri yang pentingkan diri sendiri. Dia jahat. Aku bukan nak tengok seluar dia yang tertanggal. Aku nak tengok jawatan dia yang tertanggal. Tapi bukan dengan cara dia pencen dan hidup aman mewah ketika mencapai usia tua. Penjara. Adalah tempat yang mana aku mahu dia berada. Sehingga dia masuk ke alam kubur buat selama-lamanya. Bukan hanya dia bahkan semua jenis pemimpin yang menyusahkan kita semua. Ya, semua pemimpin yang menyusahkan kita semua.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...