Selasa, 3 Mei 2016

Larangan Tampal Poster Pembangkang Di Rumah - Selepas Dikritik Teruk, Notis Larangan Akhirnya Diturunkan.

Kesian. Ingatkan hebat sangat nak menghalang geng2 pembangkang daripada masuk kampung dan berkempen. Akhirnya tetap kecundang dek penangan sebaran di laman sosial. Padan muka kaw.

KAH KAH KAH!

Sebaran kelmarin ;


Viral. Ia mula disebarkan oleh Fuziah Salleh, MP Kuantan dan kemudiannya viral di laman sosial. Fikir punya fikir punya fikir nak cakap puak2 neh tak bodoh pun tak boleh juga. Memang spesis bodoh yang sejati. Terbukti.

Fikirlah. Dun dah dibubarkan. Mana ada kerajaan. Mana ada pembangkang. Apa yang ada ialah parti-parti politik yang bertanding. Kalau BN boleh masuk bertanding di satu2 kampung kenapa pula pembangkang tak boleh, kan? Kau boleh berkempen, pembangkang pun berhak berkempen sama. Janji tak langgar peraturan pilihanraya sudahla. 

Seriyus macam gampang.Nak tampal/letak/pasang/gantung bendera pembangkang tak boleh. Itu public space. Dia halang. Nak tampal kat rumah sendiri pun dia menyemak juga cakap tak boleh. Padahal private space. BODOH NAK MAMPOS. LEBIH BODOH DARIPADA LEMBU. LEMBU PUN MALU MELIHAT KEBODOHAN MEREKA-MEREKA NEH. TAKSUB TAK TENTU PASAL.

KAH KAH KAH!

Apa2 pun selepas dikritik teruk-teruk, larangan tersebut telah diturunkan. Dapat perkembangan susulan dari wall Kak G. Katanya dah ditarikbalik. Reti takut juga eh kau. 

KAH KAH KAH

And then, dalam masa yang sama. Sejak beberapa hari yang lepas. Cerita ceritun tentang LAGENDA BANGLO LGE dah semakin kurang kedengaran di saluran BULETIN UTAMA. Sebaliknya SLOT tersebut digantikan dengan cerita ceritun JANJI MANISKU HARAPMU TERPEDAYA SAMPAI MAMPOS.

Dalam masa 5 minit aje kau. Aku ingat 5 minit pun mungkin tak sampai. Sekejap gile pemimpin2 negara seperti Zahid dan Najib meluluskan projek itu projek ini.

Cakap pakai telefon aje terus lulus.
Proposal takpayah.
Evalute projek takpayah.
Buat kajian berkaitan alam sekitar dan kesan terhadap masyarakat takpayah.
Terus bagi number. Number kot. 70 juta untuk itu. 90 juta untuk ini. 50 juta untuk projek ini. 100 juta untuk projek itu. Gile. At least nak main angka biarlah benda berkaitan projek ada dalam tangan kau. Logik ke tak logik dengan nilai tersebut. Boleh ke tak boleh nak laksanakan, cukup ke kewangan kerajaan pada ketika ini yang mana kerja menteri asyik2 nak hapuskan subsidi itu subsidi ini? BODOH LA DORANG NEH. Maksud aku, bukan pada menteri2 Malaysia tapi pada yang undi, percaya dan pergi sebarkan. Kekononnya nak bagitau masyarakat betapa prihatinnya Najib dan BN. Seriyus bodoh la korang neh. Prihatin pale bana kau. Duit kita dorang buat projek. Kau nak kata dorang prihatin pe jadahnya. Jangan tunjuk sangat korang tu tak berakal. Pergila ambil otak kau yang tertinggal kat laut tu cepat-cepat satgi buaya makan kot.


KAH KAH KAH!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...