Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 26 Februari 2016

No Plat Palsu - Netizens Persoalkan Jamal Sekinchan & Desak PDRM Ambil Tindakan, Jangan Double Standard!

Datuk Jamal aka Jamal Ikan Bakar Sekinchan aka Jamal Pak Tongkol aka Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar kini dipersoalkan oleh netizens kerana mempunyai pendaftaran kereta palsu.

Zaharin menulis ;

Saya tak cakap tapi ada status yang tag saya bahawa kereta BEW 9 ini nombor motorsikal.. 

Khabarnya milik Ketua UMNO Bahagian Sungai Besar yang kebal dimana semua pihak berkuasa sudah dirasuah.. dan soal beri rasuah pun bukan saya yang kata.. ada pemberi maklumat yang bagi tahu:
 
"Kepada pihak yang berkenaan tolong ambil tindakan keatas pemilik kenderaan ini.. nombor BEW 9 berada pada kenderaan m/sikal yamaha 135 LC..boleh buat semakan pada pihak Jabatan Pengangkutan Jalan Malaysia...adakah pemilik ini kebal atas sebarang tindakan, sedangkan kenderaan Toyata Vellfire ini tidak didaftarkan,masih belum membayar duti impot,tiada cukai jalan,insuran dan nombor pendaftaran yang sah. Ini menyebabkan kenderaan ini tidak layak untuk berada diatas jalan raya..


(Nombor Pendaftaran Palsu. ( Kesalahan di bawah Seksyen 108 (3) Akta Pengangkutan Jalan 1987- Sabit kesalahan boleh didenda tidak kurang daripada RM 5,000 dan tidak lebih daripada RM 20,000 atau penjara selama tempoh tidak kurang daripada 1 tahun dan tidak lebih darpada 5 tahun atau kedua-duanya.) (jika zoom out pun jelas kereta ini tak tampal roadtax)


Klik Imej Utk Paparan Jelas
- Khabarnya ketua UMNO bahagian Sungai Besar kebal..

- Pihak berkuasa sudah dirasuahnya..

- Kereta jenis model Toyota Vellfire tetapi mempunyai no pendaftaran motorsikal..

- Tiada roadtax namun berada di atas jalan..

Ini antara point penting status Zaharin yang mempersoalkan validity kenderaan berkenaan. Bahkan terdapat komen di status tersebut yang turut mengesahkan bahawa no pendaftaran kenderaan berkenaan sememangnya palsu. Menurut pengomen yang menggunakan ID Kamal Maarof ;

==> Motor Yamaha LC 135 . Pemilik nama Jamal bin Md Yunos. (rujuk)


Sebelum neh terdapat beberapa status di wall Zaharin yang menyindir dan mengkritik Jamal dipercayai ada kaitan dengan kejadian ini ;



Sebelum ini juga terdapat spekulasi di kalangan ahli2 UMNO Selangor bahawa jika BN kembali merampas semula Selangor dari tangan pembangkang, Jamal antara yang bakal tersenarai sebagai salah satu calon menteri besar (minta nyawa oi) Selangor.

Isu bermula dengan tindakan Jamal Sekinchan yang meludah kepala Zaharin ;


   

Sebelum ini, Jamal pernah bergaduh dengan Ali Tinju. Dan perkara itu mendapat perhatian media kerana Ali Tinju dan Jamal saling serang menyerang menggunakan media sebagai platform melepaskan marah dan geram.

Jamal juga dikaitkan mempunyai hubungan rapat dengan Noh Omar dan dikatakan mendapat faedah dari hubungan tersebut.

Apa-apa pun, mari kita lihat. Seberapa cepat pihak berkuasa menyiasat Jamal disebabkan no pendaftaran plat palsu itu.. maybe tunggu babi terbang dulu ke..

Kah Kah Kah

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...