Jumaat, 29 Januari 2016

Jawapan Kelakar MB Pahang Isu Kematian Ikan & Bauksit YG Anda Mesti Tonton (Video Inside).



Ini bukan troll. Seriyus MB Pahang Adnan Yaakob buat lawak bhai. 

Point Mb Pahang kenapa ikan Belanak ditemui mati banyak-banyak hari tu di Sungai Tonggak ialah ;

1. Sebenarnya ikan Belanak bukan hidup di Sungai.

2. Ikan Belanak hidup di laut.

3. Rupa2nya ada orang bagitau saya.

4. Ikan tu dicampak disitu, kemudian diambil gambar kemudian buat cerita ikan tu mati kena racun akibat bauksit.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

MB Pahang neh nak ku kata sewel kang dia mencarut ke aku pula. Tapi aku rasa orang yang bagitau dia tu lupa nak baca point-point penting isu kematian ikan-ikan tersebut secara misteri kot.

Meh baca sini dulu ==> http://www.amenoworld.net/2016/01/ikan-mati-tiada-kaitan-dengan-fenomena.html

Lepas baca sila la laju-laju bisik ke telinga Adnan Yaakob agar dia tak malukan diri dia macam paparan video kat bawah neh.

Tiada sesiapa kata ikan tersebut hidup di Sungai. Bahkan dah diberitahu awal2 hasil analisa bahawa ikan tersebut mati bukan di kawasan habitat asal. Bila diterbalikan keluar air merah seakan bauksit dari mulut mereka.

Aiyooo.

Sapa la yang bangang sangat bagitau MB bahawa ikan tersebut dicampakkan ke situ dan ditangkap gambarnya. Banyak juga kerja nak campak-campak ikan di sepanjang perairan sungai Tonggak tu ek.

Dan paling penting. Sapa la yang bangang sangat p percaya cerita orang tue sampai sanggup berucap depan microfon.

KAH KAH KAH

Hadoi.


Kemudian isu bauksit, katanya ;

1. 99% masalah bauksit berpunca dari lombong haram.

2. Ia kerana masalah penguatkuasaan yang berkaitan langsung dengan undang-undang.

3. Semua kuasa dipecah-pecahkan akibat mewarisi pusaka dari British.

4. British tak pernah beri kuasa tertentu kepada satu2 institusi.

5. Akhirnya kita tiada kuasa langsung untuk kuatkuasakan undang-undang.

KAH KAH KAH

Biol punya jawapan.

British dah bertahun angkat kaki. Apa kau nak babitkan British lagi. Gubal la undang2 baru. Lagipun, bila PTG ke PDRM ke blablabla semua tu ada kuasa pun dah kenapa? Tak boleh bekerjasama ke? Jawapan macam gampang. Pelik juga. Yang akta hasutan 1948 pusaka British beria pula pertahankan. Ngok ngek betul.

KAH KAH KAH

Yang aku heran. Kalau 99% masalah bauksit berpunca dari lombong haram, akhirnya ke mana mereka hantar bauksit2 mereka? Bukan ke pelabuhan ke? So, tak boleh detect?

KAH KAH KAH

Nak memperbodohkan orang tapi diri sendiri terlihat bodoh. Ikan mati dicampak ke situ? Tangkap gambar? Salah British? Kita tiada kuasa? 

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Video ;

Jawapan Kelakar Dari MB Pahang Knp Ikan Mati Di SG Tonggak.
Kalau taknak ketawa pecah perut, jangan tonton penjelasan MB Pahang tentang isu kematian ikan Belanak & masalah bauksit.
Posted by Ameno World on Thursday, January 28, 2016

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...