Khamis, 25 Jun 2015

Mimpi Jumpa Nabi - Mokthar Senik Padam Status Akhirnya Selepas Kena Kutuk Kaw2.

Dah dipadamkan. Atau dihidekan dari pandangan public. Itupun kerana dikritik kaw2 angkara status berkenaan.

Status yang dimaksudkan ;


Semakan aku di laman rasmi fb Mokthar Senik ;

1. Dia start padam/remove komen2 yang sindir dia dalam isu berkenaan mimpi nabi.

2. Dia tafsirkan komen2 tersebut sebagai 'sampah'.

3. Dia tak ulas apa2 pun berkaitan kritikan tentang dirinya yang berkongsikan isu mimpi bertemu Nabi SAW dan Umar.

Aku percaya kita semua ada peluang untuk bermimpi tentang nabi dan Umar. Tetapi sebaik2nya jika kita bermimpi macam tue tak perlu la kita kongsikan pengalaman kita secara terbuka.

Kita mungkin kongsikan dengan niat positif tetapi seperti biasa kita tak boleh nafikan persoalan2 yang akan timbul kesan dari perkongsian tersebut. Orang akan bertanya. 

Kamu pasti yang kamu mimpi itu benar2 nabi?
Apa bukti kamu?
Bagaimana kamu tahu itu nabi?
Kamu yakin itu Umar?
Apa yang membenarkan kenyataan kamu?
Boleh kamu lakarkan rupa nabi dan Umar menerusi potret?

Hanya kerana kita rasa kita mimpi bertemu nabi belum tentu itu nabi yang kita benar2 temui dalam mimpi.

Kalau semua yang bermimpi tentang nabi, lakarkan potret nabi menerusi sebuah lukisan, korang yakin tak bahawa lukisan2 tersebut akan memaparkan 1 wajah ataupun pelbagai wajah? Kan Mokthar kata KAMI. Yakni, lebih dari seorang mimpi bertemu nabi tue. Bukan orang lain. Sekitar kawan2 dia dalam kem juga tue.

Hehe.

Sebab tu tak payah la share cerita2 macam neh. Dari elok2 nak dapatkan respon positif alih2 dapat respon negatif saja. Buat apa.

Selalunya yang berkongsikan mimpi nabi selalu dikaitkan dengan elemen mencari simpati dan sokongan. Dan dia fikir orang akan fikir dia berada di landasan yang benar. Almaklumla. Mimpi nabi dah beberapa kali. Mimpi Umar je dah berpuluh2 kali. Kalau dia bukan orang yang benar pasai apa nabi dan Umar nak masuk dalam mimpi dia. Betul tak?

Tapi taktik macam tue tak berjaya pula pada zaman di mana masyarakat mula membaca dan mencari ilmu di mana-mana. Ini bukan zaman kegelapan agama. Yang mana agamawan menguasai dunia dengan cara memperbodohkan manusia. Mokthar Senik tue sudah la duduk dalam organisasi PAS. AJK lagi tue. Ingatkan nak bahas masalah rakyat bagi meningkatkan prestasi PAS. Rupa2nya bagi tambah buruk lagi ada. Well done saja la.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...