Rabu, 20 Mei 2015

Pelaburan Di Cayman - Najib UTURN. Jadi Kemana Hilangnya Wang Pelaburan 4 Billion Tersebut?

Isu Cayman.

First episode : Judi bukan cara kita kata Mahathir kepada Najib.

Second episode : Mahathir sindir Najib isu pelaburan Cayman.

Third episode : 1MDB kantoi edar penyata bank palsu.

Sebelum ini ;


Bukan kita tuduh atau kita fitnah. Kerajaan yang jawab sendiri. Kita tanya. Kerajaan bagi jawapan dah bawa balik dah. Dalam proses. Sebelum mai Malaysia dia kat Singapura kejap. Masa tue Mahathir asyik asak Najib. Minta dedahkan. Kat bank mana simpan duit pelaburan di Cayman tue. Dia nak tengok. Mahathir asyik membebel benda sama. Najib boring. Mahathir tak henti dok bertanya. Walau Najib kata dah ada dalam bank. Alih-alih katanya ada di bank Singapura.

Tapi Mahathir tak berhenti bising juga.

Mahathir kata. Kenapa simpan di Singapura. Duit pelaburan tue milik negara. Bank Malaysia dah pupus ke apa sampai menyimpan di Singapura. Yang neh Najib senyap sampai ke sudah. Hapa pun dia tak jawab. Cerita mati macam tue aje.

And then tadi TMI update ;


Aik?

Tapi sebelum tue dia yang kata ;


Takde kat Malaysia.
Takde kat Singapura.
Takde kat Pulau Cayman sekalipun.
Jadi duit tue ada kat mana?

Duit tue penting. Sebab kewujudan duit itu bukti bahawa pelaburan 4 billion (ini sebahagian aje dari jumlah pelaburan 1MDB kat Pulau Cayman) itu tidak rugi. Kalau duit dah takde, maka ia menyusahkan. Sebab bila rugi, maksudnya kita kena tanggung la. Sebab tue kita mahu bukti yang duit itu masih wujud. Pelaburan 4 billion ini pun sebenarnya dah cukup menyusahkan sebab modal permulaan 1MDB neh bukannya ada sampai 4 billion. Mereka meminjam untuk melakukan pelaburan. Jadi faham-faham sendiri la. Kalau kau meminjam then melabur then rugi. Yang rugi tue kau tetap kena tanggung tapi bab bayar balik pinjaman pun kau kena hadap juga. Jadi sekarang duit tue ada kat mana? Kat poket sapa? Pelaburan perjudian Najib dah rugi ke setan? Kalau rugi sapa yang kena tanggung tue hah?

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...