Isnin, 16 Februari 2015

Najib Main Golf Lagi - Dari Minat Kepada Menyusahkan Rakyat Malaysia.

Najib Razak pada 14 februari yang lepas dilaporkan bermain golf lagi. Berikut adalah berita yang disiarkan menerusi portal Bernama.


Sebenarnya. Apa yang salahnya Najib main golf pula kan. Terlibat dalam event tersebut. Tak salah apa-apa pun. Berita berkenaan dan kehadiran Najib bukan isu sebenarnya. Cuma apa yang aku perhatikan, Najib ko neh sebenarnya gemar bermain golf. Sukan golf mungkin sukan kesukaan perdana menteri. Takpela. Dah itu minat dia. Aku raikan dan aku takde apa-apa komen negatif terhadap minat dan kecenderungan dia terhadap golf.

Cuma sekarang. Apa yang aku nampak. Lama kelamaan minat Najib neh sebenarnya telah menyebabkan masyarakat Malaysia rasa terjejas dan meluat.

Oleh kerana dia berminat dengan sukan golf, maka dia memandai2 pula buat satu keputusan bangang yang sampai sekarang dia tak tarik balik. Iaitu labur 2 juta duit rakyat kepada sukan golf untuk pengenalan awal kepada budak2 sekolah.

Ini satu keputusan yang bangang lagi biol.
Meskipun mendapat kritikan dari orang ramai, Najib kau neh tetap buat derk jek.
Nak cakap takde telinga aku tengok ade je.
Nak cakap sewel, perdana menteri plak tue.
Orang kiri kanan semua kritik. Dengan orang2 BN sekali kritik. Takan taknak tarik balik kot keputusan biol tue. 2 juta takmo untuk golf. 2 juta untuk repair sekolah oke. Najib terpaksa structure semula bajet sebab kejatuhan harga minyak yang menyaksikan PLKN ditangguhkan buat sementara waktu dan melakukan penjimatan sehingga 400 juta setahun.

Dan untuk apa dilakukan penjimatan ini jika wang yang dijimatkan itu dibazirkan pula dengan cara begini?

Ini bazir ganti bazir.

Takmo membazir dalam program PLKN.
Kau pergi membazir dalam golfing plak.

Pun salah cara begini.

Nak jimat, jimat betul2 la.

Takmo membazir dalam PLKN. Duit tue semua pula belanja la elok2. Tingkatkan fasilitas sekolah awam di Malaysia. Kalau sekalipun taknak buat atas nama tanggungjawab maka buat la atas nama ABATA korang tue. Yang ramai pergi sekolah awam neh orang melayu. Orang Islam. Maka buat la atas nama perjuangan melayu. Kalau dah korang perjuangkan melayu sangat.

Nampak?

Nampakk?

Setakat sembang ABATA sana ABATA sini ABATA sinun ABATA KEPALA BAPAK KAU LA. Ramai murid2 dan pelajar2 sekolah terabai dengan fasilitis sekolah awam yang sangat teruk dan lambat membangun. Tak seiringan langsung dengan kemajuan. Malaysia ada LRT. Ada MRT. Tengok lapangan terbang kemain canggih. P Putrajaya. Pergh. Tapi masuk sekolah awam. Rasa macam zaman tak merdeka lagi. Aku tengok2 gambar sekolah awam dulu masa sebelum merdeka, dan banding pula dengan sekolah awam after merdeka, selain dari warna bangunan, aku tatau apa yang berbeza.

Haprak.

Kbai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...