Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 5 September 2014

Ini Bukti Najib Janji Nak Mahsuhkan Akta Hasutan 1948 - Jawapan Untuk Shahidan Kassim.

Jadi menteri hanya tahu merepek saja.

Shahidan sebut ;


Datuk Seri Shahidan Kassim berkata Putrajaya tidak berjanji memansuhkan Akta Hasutan tetapi hanya untuk mengkajinya, 2 tahun selepas Datuk Seri Najib Razak mengatakan secara terbuka akan memansuhkan akta ciptaan penjajah British itu.

Pendedahan menteri di Jabatan Perdana Menteri itu dilakukan ketika tindakan besar-besaran terhadap ahli politik pembangkang, ahli akademik, portal berita dan wartawan mengikut Akta Hasutan 1948.

Shahidan berkata, kenyataan Najib sebelum ini akta baharu akan menggantikan Akta Hasutan tidak bermakna akta penjajah itu akan dimansuhkan.
"Perdana menteri tidak pernah janji hendak hapuskan, beliau janji untuk melihat semula. Bermakna mungkin Akta Hasutan diganti dengan Akta Keharmonian Nasional dan bukannya hapuskan," katanya kepada The Malaysian Insider. -TMI-


Ya meh?

Tengok video kat bawah neh sat ;


Nak tahu mana aku dapat video tue?

Tengok ;



Najib upload sendiri la woi kat youtube.

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

Pertama. Video tue diupload sendiri oleh team Najib Razak. Mewakili Najib Razak secara directly. Rujuk sini.

Kedua. Tajuk tue pun geng2 BN yang letak. Tiada kaitan sama sekali dengan pembangkang.

Sendiri janji. Sendiri cadang. Sendiri upload. Sendiri sebar. Sendiri canang. Alih2 pembangkang plak yang dipersalahkan sebab mislead maksud sebenar Najib Razak? Tah hapa2 la korang neh.

Hakikatnya. Akta Hasutan 1948 memang tak relevan. Aku boleh faham. Part Najib kata perlukan masa untuk mahsuhkan. Oke, take time la kan. Tapi berapa banyak masa yang dia nak amek. Dari tahun 2012. Sekarang sudah 2014 woi. Kalau tak jadi hapuskan, cakap la tak jadi. Senang sket nak susun gerakan. Ini kat mulut dok cakap nak hapuskan. Tapi melalui undang2, akta itu masih digunakan untuk mendakwa rakyat yang bersuara. Contradiks gila. Cakap lain buat lain. Akta ini tak relevan bukan sebab ianya warisan penjajah. Jangan salah faham. Ianya tak relevan kerana ia digunakan untuk menyekat suara rakyat dari mengkritik kerajaan secara terbuka. Kritikan itu akan cenderung dianggap sebagai menghasut dalam pendakwaan yang digunakan melalui akta hasutan. 

Dalam erti kata lain abuse undang2 untuk sekat suara rakyat yang melawan polisi2 tertentu dalam negara ini. British yang perkenalkan akta ini sudah mahsuhkan ia di negara mereka. Dan untuk apa kita gunakan akta ini lagi? Ia tidak bersesuaian dengan corak pentadbiran negara yang dikatakan demokrasi. Tiada demokrasi la kalau nak mengkritik kerajaan pun ada je halangan2nya. 

Bagi mereka yang tak tau apa itu akta hasutan dan kenapa ianya lebih baik dihapuskan, baca sini.

Dan Shahidan Kassim. Sudah2la tue tunjuk bangang. Aku mesti letak nama ko punya dalam senarai menteri terbangang tahun neh. Relax sudah. Takan lari nama ko dari carta menteri terbangang itu okay. Chill.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...