Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 15 April 2014

Terengganu Tolak Usul Hudud.

Setakat sembang aje kan?

KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH

KAH KAH KAH KAH KAH KAH KAH

Ooiii bloggers UMNO.. dah dah pergi kutuk geng2 kat Terengganu pula. Sebagai pejuang Islam korang kena la buat macam tue kan. Alhamdullilah, aku bukan pejuang Islam. Aku tak layak nak kutuk2 macam bloggers UMNO pejuang islam yang suci murni. Taraf aku gelak berdekah2 aje la. Part kutuk2 neh kerja pejuang Islam UMNO aje.

KAH KAH KAH

KELAKAR NAK MAMPOS. Dua tiga hari yang lepas macam kemaruk sangat nak laksanakan hudud. Baru minta bincang bab pelaksanaan terus tolak usul.

KAH KAH KAH

Lawak la oi

Dewan Undangan Negeri Terangganu hari ini menolak usul untuk melaksanakan Enakmen Kesalahan Jenayah Syariah (Hudud dan Qisas) Terengganu yang diluluskan dewan itu pada 7 Julai 2002.

Usul tersebut dibawa oleh Mohd Nor Hamzah (PAS-Bukit Payong,kanan) bawah peraturan mesyuarat Fasal 30 Peraturan-peraturan dan Perintah Tetap DUN, laporHarakahdaily.

Speaker Mohd Zubir Embong bagaimanapun dilapor menolak usul tersebut.

Kandungan usul itu antaranya memohon persidangan ditangguh bagi merundingkan pelaksanaan enakmen itu kerana ia diperintahkan oleh Allah, dipersetujui sultan serta diwartakan sejak 14 tahun dulu lagi.

“Isunya mengapakah sehingga kini, kerajaan yang berkuasa melaksanakan enakmen ini gagal untuk melaksanakannya, bahkan tidak mengambil sebarang usaha untuk melaksanakannya.

Menteri besar serta pemimpin kerajaan negeri perlu mengambil tanggungjawab sepenuhnya terhadap kegagalan kerajaan melaksanakan enakmen ini,” menurut kandungan usul itu yang disiarkan di akhbar web PAS.

Mohd Nor juga berhujah, perkara itu juga melibatkan keamanan negeri ekoran banyaknya kegiatan jenayah di negeri itu.

“Maka saya berpandangan bahawa usul ini melibatkan perkara tertentu, kepentingan ramai serta perlu disegerakan,” katanya.  -MKINI-



Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...