Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 14 April 2014

Daging Lembu Naik Harga - Shahrizat Mana Kauuuuuu??????

Lai Shahrizat, lai.

Aku ada benda nak bagitau ko neh. Kalau aku tak cakap memang meroyan satu badan aku dibuatnya. Mandi basah. Makan kenyang. Tidur lena. Tapi jiwa aku memberontak nak bergaduh dengan kau. Lai, lai Shahrizat, baca sini.

Daging akan naik harga.

Lihat ;

 
Pengurangan import lembu sebanyak 75% blababla.. menjejaskan rantaian bekalan lembu dan daging segar negara. Pemain industri meramalkan blablabla.. berdepan krisis bekalan daging seawal June.

Tajuk pula ==> Harga Lembu, daging dijangka naik menjelang June.

Oi.

Nanti dulu.

Jangan nak main naikkan sesuka ahti. Baik korang jawab dulu. Siapa yang buat keputusan untuk kurangkan daging import dari luar sampai 75%?

Adakah pengguna/pembeli/rakyat yang buat keputusan itu?

Apakah faktor2 yang menyebabkan mereka mengambil keputusan untuk kurangkan daging import sampai 75%?

Dan kenapa pula lepas dorang kurangkan daging import dorang sembang bab kenaikan harga bila dorang sendiri yang kurangkan bekalan di negara ini?

Apa permainan yang cuba ditunjukkan disini? Betul ke depa kurangkan kebergantungan ke atas daging import ataupun depa buat drama swasta untuk nak halalkan kenaikan harga lembu agar kerajaan tidak dipersalahkan oleh rakyat apabila kenaikan itu berlaku kelak?

Seperti yang kita tahu, peniaga2 besar selalunya BN-FRIENDLY. Ini mungkin salah satu skrip karangan mereka untuk bentuk persepsi. Kita kena sentiasa berjaga2 dengan permainan mereka.

Dan ;

 
Apa?

KO SURUH KERAJAAN IMPORT LEMBU HIDUP?

KO DAH GILA NAK MAMPOS ke?

Disebabkan kerajaan buat projek NFC la kita rugi habis. RM250juta ke mana2 hala. Shahrizat pula slumber nak mampos gelak ketawa disamping menjadi penasihat wanita kepada Najib bersama2 penasihat2 khas yang lainnya. Bekas menteri dan segala. Semua cukup. Nak halalkan pembayaran wang kepada Shahrizat maka wujudkan la satu jawatan khas. 

Dan sekarang, setelah harga daging lembu berdepan dengan kenaikan, apa kata Shahrizat? Takan nak buat muka senyum2 lembu kot? Ke nak pergi umrah lagi taktik untuk menipu umat Islam atas nama agama? Orang Islam Malaysia kan mudah cair dengan babak2 keagamaan sikit. Ko mencuri lepas tue pakai kopiah, dah orang kata biarlah. Dia dah bertaubat. Itula perangai umat Islam Malaysia. Nak tipu dorang senang aje. Ko gunakan la agama sebagai alas mekap kat muka ko. Kacang goreng je umat2 Islam di Malaysia kena tipu beb. 

Penubuhan NFC inilah antara salah satu tujuannya. Untuk 'murahkan' harga lembu dalam negara dengan penyediaan bekalan lembu yang banyak dalam negara supaya kebergantungan kepada lembu import dapat dikurangkan. Senang cakap, bekalan banyak, harga murah, daging segar dan berkualiti pula tue. Itu matlamat NFC, pada asalnya kan sebelum dihijack oleh Sharizat and her family.

Dan, lagi nak bagi cadangan kepada kerajaan BODOH ini? Berapa banyak juta pula kali neh akan dihabiskan untuk projek yang dah tentu2 dapat kepada KRONI.

Settlekan dulu urusan NFC neh betul2. Minta Shahrizat bayar balik 25juta tue. Dengan duit itulah nanti digunakan untuk pusing modal buat projek berkaitan lembu yang mana kita harapkan projek itu nantinya lebih tersusun dan membawa manfaat kepada rakyat Malaysia secara amnya.

Jangan2 ini sebagai salah satu propaganda untuk halalkan tindakan kerajaan buat projek berkaitan lembu gunakan duit lain setelah NFC gagal mencapai matlamat yang disasarkan.

Aku perhatikan skrip dorang memang semacam jer. Kita tunggu dan lihat sama2 macam mana nanti jadinya. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...