Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 28 Februari 2014

PKR VS PAS, Saman 2 Juta Dan Saman Azmin Ali Terhadap Suara Keadilan..

Ada sesuatu yang tak kena kat sini.

Rujuk ;



Babak pertama (kita anggap settlement kat atas neh sebagai babak pertama, abaikan citer pendahuluan dalam episode ini).

Setelah pongpang bergaduh huru hara sesama sendiri, bertikam lidah, bertengkar, bergaduh baling periuk belanga, merajuk, bersedih, menangis, emosi, lepas geram, sakit ahti, dan sebagainya, PKR dan PAS tampil di dada akhbar dengan solusi terbaru.

Kenyataan di atas merujuk kepada PKR Terengganu.

Anwar turut terlibat dalam membuat kenyataan.

Ringkasnya statement dorang memberikan gambaran bahawa ;

- PKR dah all out untuk mempertahankan apa yang PAS inginkan.

- PKR juga mempertimbangkan emosi tuan punya badan yang menyaman.


- PKR ialah orang tengah yang akan menguruskan semua perkara agar menjadi win2 situation.

- PAS pun tak sakit ahti, TGHH pun tak seriau, Syamsol (yang kena fitnah) pun happy.

Itu la kenyataan lebih kurang dalam laporan pelbagai media massa semalam.

Namun. Babak ini ada kisah sambungan beb. Ingatkan nak tunggu pengumuman lanjut dari DSAI tapi tak sempat DSAI umum, orang lain pula buat kenyataan balas.

Lihat ;


 

Aku petik ; 

Malah, beliau turut menyokong tindakan Mohd Shamsul itu yang dilihat sebagai langkah mempertahankan dirinya. "Ini adalah satu pengajaran kepada semua pihak supaya tidak menuduh seseorang dengan tuduhan yang tidak mempunyai fakta yang jelas.

Aku tak kata ayat dia salah okay. Jangan salah faham. 

Cuma apa yang aku nampak ialah ;

1. Di saat PKR dan PAS sedang bergelut selesaikan masalah dalaman, apa perlunya dia tampil buat kenyataan yang berbeza dan penuh dengan kontroversi?

2. Siap dengan interview bagai. Tak nampak macam kena paksa dan kena fitnah pun.

Hehe.

3. Bagi aku, oleh kerana pendirian PKR Terengganu dan PUSAT seiringan, maka PKR Selangor perlu la juga memberikan sedikit ruang dan peluang agar pertelingkahan dalaman ini boleh diselesaikan secara aman.

4. Kita cakap terus terang sudah la. PKR dan PAS diperlihatkan semakin bercakaran sesama sendiri. 

5. Maka tindakan2 seperti ini sebenarnya memburukkan lagi keadaan yang sedia buruk. Yelah, masing2 ada mulut, masing2 ada ahti nak luahkan pendapat tetapi bukan kah lebih molek jika ia boleh diselaraskan dengan keadaan dan waktu agar bersesuaian dengan situasi?

6. Suka tak suka, benci ke atau terima, PAS by hook or crook will defense TGHH. Korang PKR cakap je la apa saja. Namun, ada baiknya, cakap2 kita itu biarlah yang relevant dan berpijak di bumi yang nyata (realiti).

Iaitu jenis yang tahu cermin diri sendiri.

Yang heran nya, bukan saja PKR taknak mengaku pertelingkahan dalaman  itu wujud, yang lebih teruk mengheret UMNO dan BN dalam permasalahan dalaman mereka. Takan la sikit2 Najib dan Rosmah korang bambu? Kalau babitkan hak rakyat memang la salah mangkok2 ayun tue. Tapi ini hal peribadi korang sendiri kot. Apsal pula BN dan UMNO yang salah pula?

Korang yang tak reti nak tanggani dengan cekap. Apsal tunding jari kat orang. Itu satu. Yang kedua, boleh pula nak larang2 orang dari ulas apa benda bagai pasal perselisihan dalaman yang korang sendiri paparkan di media.

Situasi A.

Ali beli kopi. Lepas tue dia balik rumah. Peniaga tahu Ali beli kopi. Kemudian dia pergi citer kat satu kampung Ali beli kopi. Peniaga = kepohman.

Situasi B.

Ali beli kopi. Lepas beli kopi, Ali call media dan minta media laporkan dia beli kopi. Kemudian dia update di fb, twitter, blog dan youtube bahawa dia beli kopi. Maka tak semena2 satu Malaysia tahu dia beli kopi dan kutuk tingkah laku dia yang mengada2. Beli kopi pun mao kecoh kah? Bongoknya si Ali neh.

Situasi yang PKR buat sekarang neh ialah di situasi B.

Korang sendiri paparkan di pelbagai media. Maka kami ulas la ikut suka ahti kami. Taknak kami ulas pandai2 la korang sorokkan permasalahan dalaman korang. Apa yang susah sangat nak faham. Setuju ka tak setuju ka dengan apa yang diputuskan oleh PKR pusat ka PKR Terengganu ka p la sembang dengan dorang. Awat nak sembang dengan kami semua?

HAHAHAHA..

Berbalik semula kepada konflik dalaman dan perpecahan PKR yang diperlihatkan secara meluas melalui laporan2 media termasukla portal pro pembangkang.

Terkini, Azmin dikatakan menyaman Suara Keadilan. Berapa juta pula kali neh.

Haha. Jangan marah ah. Semua orang gosip2 cakap 2 juta. Tapi paper tak tulis la pula.

Terkejut beb. Terkejut. 

Azmin Ali tue bukan PKR ka? Aku baca sidang media Saifuddin. AKu fikirkan itu gosip liar. Kenyataan Saifuddin Nasution membuktikan sebaliknya. Ia bukan sekadar gosip beb.

Rujuk ; http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/pkr-tubuh-jawatankuasa-teliti-saman-azmin-ke-atas-suara-keadilan

PKR menubuhkan sebuah jawatankuasa untuk meneliti isu saman yang dikemukakan oleh Timbalan Presiden PKR, Mohamed Azmin Ali ke atas akhbar parti itu, Suara Keadilan.
Setiausaha agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail (gambar) berkata, penubuhan jawatankuasa lima orang tersebut ditubuhkan selepas mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat PKR minggu lepas di Kajang.
"Kami sudah tubuhkan jawatankuasa lima orang untuk kemudiannya berjumpa dengan pasukan SK bagi mendapatkan fakta latar belakang kes dan mendengar pandangan mereka.
"Selepas selesai, laporan akan dihantar kepada pimpinan parti," kata Saifuddin selepas ditanya wartawan mengenai saman Azmin dalam sidang media di ibu pejabat PKR pagi ini.
Saifuddin berkata jawatankuasa tersebut akan dikendalikan oleh Ketua Penerangan PKR, Dr Muhammad Nur Manuty dan bertanggunjawab memberi saranan kepada pimpinan pusat.
The Malaysian Insider sebelum ini melaporkan Suara Keadilan diarahkan PKR memberi penjelasan berhubung penyiaran artikel kolumnis, Hishamuddin Rais bertajuk “Khalid dan Azmin” kerana dikatakan memfitnah Azmin.
Pula..

Suara Keadilan pun kena.

Bukan orang sendiri ka tue?

Salah ka penulisan Hisham Rais tue?

Hihi..

Makin tambah fenin la fenin la fenin la.. penyokong2 PR dibuatnya. 

Pemerhatian aku. 

Ini bukan la semestinya benar, betul, fakta atau apa. Ia sekadar pemerhatian oleh seseorang yang jauh jauh jauh jauh jauh sangat dari PKR dan PAKATAN RAKYAT. Jangan marah ahh..

1. PKR pusat berpecah kepada beberapa team atas pelbagai masalah yang berlaku secara berterusan.

2. PKR negeri pun sama berpecah dengan macam2 sebab yang tak dapat nak dituliskan satu persatu kat sini.

3. Pimpinan PKR kebanyakkan nya membentuk pelbagai fraction atas sebab2 tertentu yang tak dapat dituliskan secara terperinci kat sini.

4. PKR sedang dilanda krisis dalaman yang hebat.

5. Maka Anwar sekarang sedang mempersiapkan diri untuk masuk campur melalui apa jua cara (walaupun kena maki hamun dengan sesiapa saja) ke dalam PKR dan mendapatkan kuasa dalam parti dan negeri untuk mendapatkan hak dalam membuat sebarang keputusan2 yang penting yang mana sekarang neh dia hilang kawalan untuk kawal beberapa perkara disebabkan ketiadaan autoriti dan beberapa sebab yang aku takmo sebutkan disini.

Hasil perpecahan dalaman PKR ini ada yang membentuk permusuhan dengan PAS (yang tertentu), ada yang menjalin kerjasama yang baik dengan PAS (yang tertentu) dan begitu juga la halnya dengan DAP.

Pendapat aku.

Kalau korang tak dapat atasi dan tanggani perbezaan korang secara matang, berhemah dan sebagainya, takde masalah. Korang juga manusia dan ini negara demokrasi. Lakukan apa2 saja yang korang rasa benar dan betul yang bersesuaian dengan pendirian korang.

Di samping itu, kami sebagai rakyat juga sedang sibuk mempersiapkan diri untuk mempelbagaikan alternatif bagi menjayakan misi utama kami, iaitu jatuhkan yang zalim dan pemerintah yang pentingkan diri sendiri. Ia tak terhad kepada BN dan UMNO saja tau. Just want to let you guys know aje.

KAH KAH KAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...