Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 10 Oktober 2013

Mahathir Mahu Zahid Hamidi, Shabery Cheek Dan Hishammudin Hussien Letak Jawatan.

Resign la.

Mahathir dah bagi hint tue. Bukan saja perlu resign bahkan perlu juga bertanggungjawab. Dengan didakwa. Mahathir pun resign bila dia di asak dengan tuntutan agar dia berundur dari jawatan PM. Rekod membuktikan walaupun dia pemimpin paling diktator tapi dia paling cemerlang. Ada la yang buruknya disitu tetapi itu tak memadamkan rekod dia ialah PM paling cemerlang antara semua2 individu2 yang pernah menjadi PM di Malaysia ataupun yang sedang menjadi PM. 

Fakta. Buat masa sekarang la sehingga ada seseorang yang lebih cemerlang dari Mahathir timbul.

Hehe.

Mahathir beri respon berhubung laporan audit negara 2012. 

Menurut Mahathir ;

1. Di Jepun bila kapal terbang terhempas, Menteri Pengangkutan letak jawatan.

2. Di Malaysia kalau berlaku apa2 menteri akan jawab eh itu bukan masalah saya [ bukan salah saya].

3. Saya mahu melihat lebih ramai bertanggungjawab [meletak jawatan].

Betul tue Mahathir. 

Walaupun dia tak namakan mana2 menteri tapi kita semua sedia maklum sekarang neh PDRM di bawah Hishammuddin Hussien yang ketika itu sebagai menteri KDN, Zahid Hamidi dengan ketirisan dalam isu pesawat semasa dia berkhidmat sebagai Menteri Pertahanan dan juga Shabery Cheek dengan isu KPOP, ketika menjadi Menteri Belia Dan Sukan antara isu2 yang hangat diperkatakan oleh rakyat.

Lihat video ;


 

Aku setuju sangat2 dengan statement tersebut. Bukan hanya khusus membabitkan 3 menteri2 yang dinamakan dalam tajuk di atas, bahkan ia terpakai untuk semua kementerian yang terlibat. Menteri2 yang pernah memegang portfolio di satu2 kementerian yang mengakibatkan ketirisan perbelanjaan dana awam patut bertanggungjawab dan di dakwa sepertimana yang dinyatakan oleh Mahathir.

Ini juga mungkin satu petanda bahawa Mahathir mahu beberapa 'menteri' tersebut tidak dipilih dalam pemilihan UMNO. Yelah, yang bertanding dalam MT pun bukan orang lain. Saing2 anak dia juga.

Hehe.  

Pun begitu, saranan Mahathir adalah tepat dan bernas. Aku setuju 100%. Berhenti, bertanggungjawab dan SPRM sila la dakwa mereka, buka kertas pertuduhan. Sepatutnya setiap benda yang berlaku yang melibatkan ketirisan, memang menjadi tanggungjawab menteri. Kalau seme benda pun ko tatau, baik takyah jadi menteri. Makan gaji buta ke apa.

Oke bai.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...