Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 23 Mei 2013

Haris Ibrahim Dan Tian Chua Ditahan Polis.

Maklumat dari editor Suara Keadilan.

Rujuk ;



Suratkhabar Suara Keadilan dirampas di beberapa negeri. Kenapa ek? Susulan dari itu Tian Chua dan Haris Ibrahim ditahan polis. Atas kes apa? Demo 25/5 neh ka?

Ataupun ada kes yang lain?

Sila baca petikan dari Sinar Harian. PAS sudi memberikan kerjasama untuk lawan demo gulingkan kerajaan cara kekerasan ;

“Pas sama sekali menolak pendekatan untuk menggulingkan kerajaan menggunakan kekerasan kerana pendekatan itu amat serius. Malah kita sedia memberikan kerjasama dengan pihak polis.

"Perjuangan dalam Pas tiada keganasan sebab itu kita tolak sekeras-kerasnya,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan pengasas Asal Bukan Umno (ABU) baru-baru ini yang mahu menggulingkan kerajaan Barisan Nasional (BN) menggunakan kekerasan atas alasan proses PRU13 baru-baru ini tidak telus. -SH-

Perkataan kekerasan itu dilabelkan kepada ASAL BUKAN UMNO oleh BN. Apapun ia hanyalah label yang boleh dipandang remeh temeh. Tetapi atas sebab apa PAS seolah2 membenarkan label tersebut kepada pimpinan Asal bukan Umno [ABU] pula?

Fine.

Baca sini lebih lanjut :  http://amenoworld.blogspot.com/2013/05/demo-lawan-pr-spr-dan-bn-sabtu-ini.html

Boleh jadi Haris dibawa pergi atas sebab isu di atas. Boleh jadi bukan. Tapi kalau ya, betul atas isu di atas, kita alu2kan pimpinan PAS pergi balai polis dan berkerjasama la dengan POLIS. Kita raikan tindakan anda kita respect sangat2 oke.

Bai.  

Updated :

Tian Chua dan Haris Ibrahim ditahan secara berasingan kerana dipercayai ada kaitan dengan perhimpunan yang akan dianjurkan pada hari sabtu ini. Syabas kepada sesetengah pimpinan PR yang sokong cause hari sabtu neh. Kepada sesetengah pimpinan PR yang tak sokong dan nak beri kerjasama kepada POLIS, hah pergi la. Kita alu2kan. Sila la tikam kami depan belakang. Korang TERBAEK.

Orang kata taknak sokong duduk la diam2. Ini taknak sokong satu hal, tikam depan2 satu hal. Sebab tue aku kata korang TERBAEK. Tahniah. Aku puji. 

Bai.    

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...