Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 12 November 2012

Umat islam boleh keluar islam - Abdullah Badwi.

kah kah kah

Kelakar siot aku baca. Mao mampos geng2 umno menggunakan segala hujah dorang untuk membekap umno lepas neh. Almaklumla statement dikeluarkan oleh ex pm dan x presiden umno sendiri. Ex ini masih ditanggung oleh kerajaan sebanyak rm22k ++ sebulan atas kerja apa benda tah. Aku pun tak jelas.

Dan ex neh juga telah diberikan rumah khas untuk menghargai kerja2 nya ketika berkhidmat dalam kerajaan. Well aku baca ia sebagai "balasan" sebab terpaksa melepaskan jawatan perdana menteri. Pendapat aku je la kan. Belum tentu benar oke.

Aku takmo kutuk abdullah badwi. Sebab pemikiran aku seperti dia. Ada iras2. Tak sama sebijik2 la. Aku serahkan kepada geng2 umno untuk buat kerja tersebut. Sebab setahu aku dorang cukup2 anti dengan orang2 murtad. Pendek kata sesiapa yang membenarkan murtad tue bermaksud anti islam dan wajib diperangi. Betul tak?

kah kah kah

Umat islam yang bergolongan mualaf jika masuk islam kerana nak berkahwin then mahu meninggalkan islam .. aku fikir biarkan mereka keluar sahaja. Kehadiran mereka menjejaskan islam sebab mendatangkan fitnah. Mao nya dia berpusing satu dunia mengatakan malaysia desak dia kekal mempercayai islam sedangkan dia tak percaya langsung kepada islam.. tak pasal2 islam di pandang serong. 

Umat islam yang baka keturunan pula harus diberikan suasana untuk memudahkan mempelajari islam. Orang kata dakwah. Dakwah non muslim dan muslim harus seiringan. Jika dakwah telah dijalankan sepenuhnya masalah murtad or mahu keluar dari islam tidak wujud. Or wujud dalam peratusan yang sangat2 kecil. Orang kata misi mustahil. Sebab dakwah telah menjalankan peranan disitu.

Tetapi jika suasana seperti itu ko tak wujudkan maka jangan marah mereka2 yang murtad. Bukan tak boleh tegur, boleh tetapi tegur perkara yang menyebabkan benda itu berlaku. Nak selesaikan masalah cari punca masalah baru masalah boleh diatasi sepenuhnya. Ko nak selesaikan gejala murtad cari punca kenapa mereka murtad, bukan terus melulu hukum mereka yang murtad.

Jika kita dapat kenalpasti punca baru kita boleh fikirkan strategi untuk menutup semua punca2 murtad bagi memerangi gejala murtad. Ko dok pongpang2 pasal si murtad pun tak guna kalau jalan untuk murtad terbuka luas kat sana. Dalam kes neh sebelum mereka murtad, mereka dah melalui frasa untuk memudahkan mereka murtad. Or menyebabkan mereka berkeinginan untuk murtad. 

Siapa yang wujudkan suasana seperti itu? Siapa yang menyebabkan mereka rasa mahu murtad? Bukan cakap pasal perlembagaan oke. Tapi cakap pasal bagaimana kerajaan kita mengoperasikan malaysia neh. Then you know what i mean. Tenkiu.



Psttt.. melayu terpakai juga dalam hak untuk memilih agama dan umat islam bebas keluar islam.. ada beza tak?

kah kah kah

Sumber gambar disini

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...