Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 12 November 2012

Yayasan Artis 1Malaysia.

Oke. 

Fine. Ini betul2 bangang.

Ko patut buat gini. Yayasan artis 1barisan nasional. Ataupun yayasan artis 1umno. Itu lebih relevant. Sebab apa? Untuk masuk menyertai dalam yayasan artis 1malaysia ko haruslah wajib menyokong bn dan umno. Di mana satu nama yayasan ==> yayasan artis 1malaysia mewakili malaysian? Sedangkan bukan seme artis pro bn dan umno. Faham tak kesimpulan mudah ini?


Dan lebih bangang. Yes, bangang. Aku cuba juga mengawal diri aku daripada suka2 cakap bn tue bangang. BN tue bodoh. BN tue bebal blalabla. Tapi walaupun sedaya upaya aku cuba bersabar akhirnya tak boleh juga sebab mereka tetap paparkan kebangangan dan kebahlolan mereka kat depan2 aku. So aku terpaksa titikkan kebodohan mereka. AKu buat dengan ikhlas, bukan lakonan kali neh. Harap maklum.

Tahu kah korang najib sediakan peruntukkan rm2juta untuk yayasan ini? Dan tahun depan selepas pru najib akan salurkan rm3juta lagi untuk yayasan ini. Yang sebenarnya dari mana dia cekau duit utk bagi2 neh kalau bukan guna wang pembayar cukai. Betul tak?

Aku faham. Artis juga rakyat malaysia. Ada benda yang mereka mahu perjuangkan. Dan lebih molek bergerak dalam persatuan. Sebab tue lebih tepat jika artis gunakan persatuan2 yang dah wujud tue. Bukan pergi buat persatuan or yayasan baru. Buat apa banyak2 yayasan tapi fungsi sama or bergerak sekerat2 jalan?

Lepas tue. Kenapa najib boleh suka2 nak bagi duit pembayar cukai untuk hanya kepada artis2 yang pro bn sahaja? Apa dia kutip cukai dari mereka2 yang sokong bien jek ka? Nampaknya dia kutip cukai dari seme orang. Seme orang kat sini maksudnya peduli hapa aku ko sokong bn or pr or tak sokong sapa2 tapi tetap kena bayar cukai sebab ko malaysians oke.

So seperti itulah dia kena raikan dan layan seme orang sama rata. 2juta dan 3juta untuk artis yang bergaya seksi? Berpeluk sakan? Sorry to say. Takmo tuduh2 tapi kita boleh analisa sendiri artis2 yang sokong bn macam mana yang sokong pr macam mana. Jauh berbeza.

Korang rasa korang redha ke duit2 korang pergi kepada artis2 begini? Jika aku yang tanya maka bullshitla jawapan aku. Itu ikhlas oke. Bai. 

Rujuk sini berita berkaitan. 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...