Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 12 Oktober 2012

Old Town White Coffee dah bengang dengan bloggers umno.

Dorang dah paneh ahti. 



Sekarang neh dorang berkerjasama dengan MCMC = SKMM dan juga Cyber Sekuriti Malaysia untuk membalas semula seme tohmahan yang dilemparkan ke atas perniagaan mereka sejak minggu lepas.

Kata blogger umno, old town white coffee, ngeh koo ham yang punya. Dorang yang kata, aku tak kata. Lepas tue disebabkan dorang sangka ngeh koo ham ada kaitan dengan old town white coffee depa ajak seme orang boikot restoran tue.

Tapi aku tengok restoran tue takde sesiapa plak boikot. Ramai jek orang melepak. Member2 umno yang kata nak boikot pun melepak balik sebab ada wifi beb.

kah kah kah

Konon nya depa ingat boleh jadi cam kes sekinchan ikan bakar kot. Tapi sayang, langsung tak jadi. Takde kesan. Honestly aku tak pernah lepak kat old town white coffee. So gesaan boikot tue takde kesan pada aku. Benda aku tak pernah layan nak boikot apa jadahnye?

Cuma aku kesian je la kat bloggers umno. Promote beria2 suruh orang boikot. Tapi sapa pun taknak layan. Dah tue sebarkan fakta serong plak tue. Sungguh pun aku was2 dengan kehalalan restoran tersebut tetapi kehalalan bekalan makanan yang dibekalkan ke restoran tersebut diperakui oleh JAKIM sendiri;


“Kesemua bekalan kami disediakan oleh pembekal yang mempunyai sijil yang diperakui JAKIM, yang perlu menunjuk sijil halal yang sah ke atas setiap barang yang dibekalkan,” kata Datuk Dr Ahmed Tasir Lope Pihie, Pengerusi Oldtown Bhd, dalam kenyataan hari ini.

Ini juga bermaksud bahawa OTWC mengambil bekalan halal untuk serve kat customers dia. Dan takan la pengerusi OTWC nak buat statement media guna nama JAKIM kalau sungguh bekalan yang OTWC amek tak mendapat sijil halal dari jakim kan? Melainkan pengerusi OTWC benar2 bangang memang la dia akan menipu guna nama jakim. Tapi aku rasa kat sini yang bangang tue bloggers umno kot. 

Nak ajak boikot konon tak halal tapi tak check dulu dengan jakim. Last2 kantoi. Malu siot.

kah kah kah






Sumber berita  : sini 

Nota : Untuk rekod, OTWC hanya mendapat sijil halal untuk minuman jek. Bab makanan ikut cawangan.

Nota : Artikel ini telah diubahsuai pada 1.12am 13/10.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...