Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Jumaat, 21 September 2012

Rosmah Mansur nak jadi wakil rakyat di pahang?

Uik.

Betul ka? Benda neh dikeluarkan oleh satu blog. Blog tue kalau sekali imbas baca memang macam pro pakatan rakyat. Tapi ada juga ura2 yang mengatakan sebenarnya bukan. Shabudin yang juga pemilik blog tersebut pernah menulis dua buku mengenai najib.

Buku2 tersebut ialah ;

1. Kesilapan2 najib

dan 

2. Najib perdana menteri terakhir.

Bayangkan ek. Zunar lukis kartun. Terbitkan buku. Tapi KDN ambush sana sini. Berbanding dengan penulisan shabudin. KDN tak ambush pula. Terang2 buku hentam najib kaw2. Dengan nama dengan wajah lagi. 

So ada la yang cakap actually buku2 shabudin tue ditaja oleh umno sendiri. Untuk menilai sejauh mana sokongan dan persepsi rakyat terhadap najib dan bn. Betul ke tak betul aku pun tatau. Aku dengar apa yang orang sampaikan kat aku jek. Selebihnya pandai2 la korang nilai sendiri. 



Terkini isu rosmah mansur nak jadi wakil rakyat. Boleh jadi betul dan boleh jadi tak betul. Mungkin nak collect persepsi dan respon awal rakyat terhadap perkara tersebut. Jika respon positif, maybe rosmah dibolehkan menjadi wakil rakyat.

Ingatlah. 

Wakil rakyat = menteri = mengetuai kementerian = duduk dalam kabinet.

So kalau lepas neh bn menang, rosmah mansur = wakil rakyat, boleh ka kita persoalkan campurtangan rosmah mansur terhadap kerajaan? Mana boleh bhai. Dia bukan isteri pm semata2. Dia dah jadi wakil rakyat dah. Bahkan di lantik jadi menteri. Rosmah mansur serba boleh. Apa yang dia tak boleh? Seme benda dia boleh.

Boleh jadi laporan awal neh adalah untuk meninjau sejauh mana penerimaan rakyat terhadap perkara tersebut. Persepsi aku la. Terbukti memang tak la. Pandai2 la korang hadam dan analisis sendiri.

Bacaan mengenai rosmah mansur bakal jadi wakil rakyat, rujuk sini.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...