Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 4 Mac 2012

Buku teks tingkatan 5 tanya macam mana nak pertahankan melayu..?



Betul ke soklan neh?

Ada logik ke soklan neh? Ingat pelajar2 form tue seme orang2 melayu ke apa? Cuba korang baca dan lihat baik2 apa yang dinyatakan oleh soalan di atas.

SEKIRANYA ANDA SEORANG PEMIMPIN, NYATAKAN DUA LANGKAH YANG BOLEH ANDA LAKUKAN UNTUK MEMPERTAHANKAN STATUS QUO ORANG MELAYU?

Alamak geng.

Ini bukan soalan yang patut diketengahkan dalam buku teks pelajar tingkatan 5 beb. Apatah lagi musim racist semakin menjadi2 di kalangan kita semenjak dua menjak neh. Lebih2 lagi selepas insiden kfc kita boleh melihat bagaimana majoriti melayu dan cina saling bertekak sesama mereka tanpa mengira label parti.

Seseorang yang menyediakan soklan neh sepatutnya mengutamakan soalan2 yang berbentuk perpaduan dan kesejahteraan rakyat bersama tanpa mengira kaum. Bukan nya melontarkan persoalan2 yang boleh menyebabkan pelajar2 khususnya bukan melayu tertanya2. Apa salahnya tanya soalan mengenai mempertahankan status quo rakyat malaysia? 

Adoiii. Buku teks pun dah diserapkan unsur2 racist. Ia mungkin nampak kecil tetapi ia tetap boleh menimbulkan pertikaian sebab apa? Sebab nanti 1malaysia najib akan merundum. Dia yang beria2 melaungkan slogan 1malaysia akhirnya kantoi dengan soalan macam neh. Soalan yang membunuh slogan dia sendiri. Tak satu malaysia arh cenggini kalau sibuk cakap pasal melayu jek. Kalau beria2 pongpang cakap pasal melayu ada hasil takpe. Neh habok pun tarak. Lue fikirlah sendiri der.

Sumber : sini

Ameno : Macam mana ek orang2 bukan melayu nak jawab soklan tue?

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...