Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 26 Januari 2012

Kapp mengaku Rosmah ada membeli di butiknya.



Kapp buat press statement dan edarkan kepada beberapa media through email semalam. Tapi yang bloggers umno pakat sebar ialah kapp nafikan rosmah membeli belah. Dorang neh reti baca english ka tak reti? Kalau tak reti pergi lah belajar macam aku yang bakal menduduki MUET tak lama lagi. Toksah lah berangan macam pandai kalau tak pandai.

Kapp dalam kenyataan bertulis mengatakan bahawa ;

1. Ya, rosmah dan rombongan nya ada hadir di paddington yang mana terletak kedai kapp disitu.

2. Ya, rombongan itu agak besar dan ramai.

3. Ya, rosmah dan beberapa orang membuat pembelian secara berasingan.

4. Ya, rosmah hadir dengan sekumpulan individu yang terlibat dengan IFF.

5. Ya, dia percaya rosmah ialah penaung kepada IFF dan mungkin pembelian neh ada kaitan dengan IFF.

6. Tidak, dia tidak akan ke malaysia atas urusan rosmah mansur semata2. Dia selalunya memang ke luar negara atas urusan kerja dan walau di negara apa pun dia bakal pergi itu semua adalah atas urusan kerja semata2 dan bukanlah untuk rosmah mansur semata2.

7. Tidak, dia tidak akan/pernah mendedahkan berapa jumlah pembelian yang dibuat oleh rosmah mansur dan rombongan IFF tersebut kepada mana2 pihak . Tetapi blogger dan wartawan membuat anggaran sendiri dan penulisan2 tersebut tiada kaitan dengan dia.

8. Tidak, dia juga tidak akan mendedahkan apa2 butiran pelanggan mengenai pembelian2 mereka di butiknya. Ini adalah demi menjaga kerahsiaan para pelanggan dan menjaga keyakinan para pelanggan terhadap perniagaan nya.

Ini lapan point penting yang mana bloggers umno tak nyatakan ia secara jujur dan benar. Sebaliknya tulis ikut suka hotak hang. Lepas tue mereka2 neh jugalah punca sesama orang islam dan melayu bertelagah. Orang bila menulis, kena tulis yang benar. Kalau seme dah straight tulis benda yang benar, maka kuranglah perselisihan faham.

Walaupun si kapp neh mengeluarkan statement dengan sangat ahti2 dalam menjaga kredibliti dia dan rosmah mansur tapi satu perkara yang pasti ialah rosmah memang ada ke luar negara pada 31 disember tahun lepas. Dan yang pasti juga rosmah ada membuat pembelian. Walaupun kita tidak tahu berapa jumlah sebenar pembelian yang dibuat oleh rosmah mansur tetapi perkara neh sahih tetap sahih. Beli tetap beli. 

Harapnya dia benar2 guna wang dia sendiri. Samada dia berbelanja boros ka apa ka selagi dia guna wang dia sendiri memang momantai. Ada aku kesah? Tapi kalau terbukti dia guna wang rakyat, even rm5 pun jadi pertikaian. Tolong faham situasi sket disini. Jangan main bodek jek beb. Bai.


Sumber : sini

Ameno : Saya selalu jadi mangsa? Perkara itu karut? Tidak wujud? Kapp cakap mem ada buat pembelian.. hehehe..

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...