Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 10 November 2011

Keluarga Shahrizat beli kondo mewah rm9.8juta guna dana NFC?

Siri penyelewengan keluarga shahrizat melalui dana NFC diteruskan dengan pendedahan terbaru oleh keadilan apabila terdapat bukti bahawa shahrizat telah membeli kondo mewah menggunakan pindahan wang dari account syarikat bank semasa NFC atas tujuan pembelian kondominium mewah.


Lihat bawah neh ;




Rumah shahrizat dipercayai berada di dalam salah satu dari bangunan tersebut. Nilai rate rumah mewah kat sini antara 3juta - 10juta ikut keluasan. So sudah semestinya hanya orang2 kaya + berpengaruh je boleh beli. Kawalan sekuriti kat sini gak sangat ketat. Orang2 macam ko dan aku toksah mimpi nak main masuk beb. Nak melawat pun toksah mimpi. Silap2 kena halau. 


kah kah kah


Rumah neh dibeli under NLMC = National Meat and Livestocks Corporation Sdn Bhd = Shahrizat punya company.


NLMC telah dipinjamkan wang / disalurkan dana oleh NFC sebanyak rm83juta. Dana neh dicatatkan sebagai hutang NLMC kepada NFC.  Dan melalui rm83juta neh lah NLMC telah menggunakan wang untuk membeli kondo melalui 4 pengeluaran wang iaitu ;






2 Disember 2009699,870
2 Disember 2009694,150
2 Disember 20094,199,220
2 Disember 20094,164,900
Jumlah9,758,140


Pembayaran dibuat melalui Bank CIMB cawangan Taman Tun Dr Ismail kepada Bandar Raya Developments Berhad sebagai bayaran penuh pembelian sebuah kondominium mewah di One Menerung, Bangsar.


Melalui pendedahan neh juga keadilan telah menfailkan laporan kepada SPRM untuk dibuat siasatan lanjut walaupun kita tahu bahawa SPRM [PELINDUNG LEMBU] = MENTERI [LEMBU] = satu geng.


Isu nya mudah. Kita kena buat laporan SPRM supaya kita nak orang luar sana tahu bahawa kita sememangnya yakin dengan dakwaan kita bersandarkan kepada bukti2/salinan2 dokumen yang telah dan sedang dikumpulkan.


Kalau kita tak buat report depa akan cakap hek eley lue cakap? Lue punya bukti? Lue punya hujah? Kalau berani lue report larh beb. Okey. Wa dah report. So? Jadi penyokong2 umno takde modal nak meroyan sakan lagi beb.




Menurut satu video disini ataupun boleh tengok bawah ;





Apa yang disimpulkan oleh nasution dan aku nak tuliskan disini sebab bukan semua orang boleh view video terbabit ialah ;


1, Kenapa NFC agih dana kepada syarikat NLMC dan kemudian digunakan untuk membeli kondo mewah?


2. Andai NLMC dikatakan meminjam wang tersebut untuk beli kondo dan kemudian akan ganti balik pun tidak bermakna shahrizat dan family boleh lepas. Apahal plak NLMC sibuk beli kondo walhal tugas dia sepatutnya bela lembu? Lagipun sehingga kini account2 milik syarikat shahrizat belum clear dan diclearkan. Kita tidak tahu bila mereka ganti. Ataupun adakah mereka akan ganti. Ataupun adakah telah diganti secara ansurans. Ataupun memang takde cita2 nak ganti sampai bebila. Heh.


3. Tuduhan KJ mengatakan setiap transaksi NFC dipantau ketat adalah penyelewengan maklumat semata2. Kalau betul dipantau ketat dibuat sudah tentu awal2 lagi kerajaan dah block semua transaksi kepada NFC dan trannsaksi NFC kepada semua snak2 syarikat shahrizat sebab sudah tentu kerajaan boleh nampak dan sedar akan penyelewengan dana berlaku disini melainkan kerajaan pun ikut syer menyeleweng. Heh.


Pilih antara satu. Samada kerajaan tidak memantau ketat pengagihan dana yang berlaku antara kementerian kewangan kepada NFC dan NFC kepada anak2 syarikat shahrizat ataupun kerajaan memang memantau ketat dan sedar akan wujudnya penyelewengan terbabit tapi still proceed because of certain reason? Mana lebih baik untuk anda? Heh.


4. Kenapa kj beria2 bantu shahrizat dalam isu neh? Konklusi mudah untuk kita semua faham.


Tahun 2004 = mac 2008 = paklah = kj menantu paklah = paklah promote pertanian sebagai sektor yang mendapat peruntukkan besar sehingga 10billion dan pelbagai rancangan2 bagi memajukan dan memperluaskan industri pertanian telah diluluskan pada ketika itu. Antaranya ialah NFC yang juga tercatat sebagai salah satu projek high impact untuk RMK-9 = Located N9 = REMBAU [KJ]  = ketua pemuda umno = penasihat tidak rasmi perdana menteri ketika itu = Paklah kembali. 


Nampak kaitan dia? Kenapa dia beria2 bela shahrizat? Dia ada makan gak ke? Bumbung stadium runtuh = NFC ??? Lue fikir sendiri. Wa pun taktahu. Tapi benda neh memang fishy. Orang tak cucuk dia tapi dia melatah bagai. Orang cucuk shahrizat tapi dia melompat lagi tinggi dari shahrizat. Apa kehelnya?


kah kah kah


Ingat beberapa nama penting dalam projek NFC neh ;


- Paklah = pm dulu


- KJ = PUM = menantu paklah = orang yang bekap shahrizat dengan penipuan


- Shahrizat = menteri yang diberikan projek


- Muhyiddin = orang yang meluluskan projek


- Noh omar = orang yang menyeleweng fakta projek


- Najib = orang yang dah tahu projek neh fishy but still approved payment melalui kementerian kewangan bermula march 2008 hingga pertengahan tahun 2010? Yeke? Kalau bukan dia so sapa yang sign? Apsal dia tak pantau? RMK-9 high impact neh woittt..


Sepatutnya bila dah tahu wujud penyelewengan ia haruslah dihentikan segera. Bertindak. Nak avoid rugi tak boleh. Tapi boleh repair. Tapi sayangnya pemikiran nak lindungi geng2 sendiri menebal dan kuat. Even apa yang dia buat itu salah tapi still nak bekap. Itupun maybe atas faktor2 tertentu. 


Berapa banyak VVIP terlibat dalam kes neh? Bersiap sedia untuk menangis. RM250juta akan lebur begitu sahaja. Babai. Sayonara. Tata. Selamat tinggal. Heh. 


Ameno : lebur lew jawabnya... 

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...