Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Isnin, 9 April 2012

FRU kena bantai pun nak bangga ka?

Sorry. Aku memang mempunyai pendirian yang berbeza dalam isu neh. Jadi manusia akal adil harus di depan bukan mata politik. Lihat bawah neh ;






Ini sebenarnya isu bola sepak. Bukan isu politik pun. Pakcik neh fru. Dia kena belasah. Aku tatau punca kejadian dia kena belasah tapi wajarkah gambar dia dipolitikkan hanya semata2 ko benci umno? Tah2 dia sokong pr, ko tahu ke? Ko kenal ke? Dia buat tugas dia pada ketika itu adalah atas arahan boss dia. Apabila ko menjadi pekerja, suka tak suka itu ko punya pasal. Arahan boss ko kena buat. 


Jadi apabila aku ternampak ada sesetengah orang yang menggunakan isu neh dan mempolitikkan mangsa = fru tersebut jelas orang2 tue takde rasa simpati dan tidak tahu membezakan betul dan salah satu2 kejadian. Kita harus pandai  membezakan situasi der.


Apa yang terjadi ketika demo tak kiralah demo bersih atau apa, itu adalah situasi yang berbeza dengan apa yang terjadi kat atas neh. Tak suka bien ko punya pasal tapi jangan sampai ko punya tak suka tue mendorong ko buat perkara2 yang mengarut.


Cuba bayangkan ek apa perasan ahli keluarga mangsa bila melihat gambar2 mangsa dipolitik apa seme semata2 nak balon bien? Ko ada family, aku juga ada, kita semua ada, jadi orang belajarlah bertimbang rasa. Isu neh dari awal lagi, pun bukan isu politik. 


Menggunakan gambar mangsa semata2 nak serang bien adalah satu perbuatan dayus yang dibuat oleh orang2 yang kekurangan hujah dan fakta. Kalau rasa kurang fakta dan hujah nak serang bien, jangan pernah bimbang, buka tv3 dan baca utusan sahaja dah cukup. Ko akan jumpa banyak point2 menarik untuk nak balon mereka. Jangan gunakan isu2 seperti neh. Oleh kerana yang buat itu adalah orang lain, maka jangan ko serang orang lain hanya semata2 mereka semua adalah FRU. Itu salah. 


Ameno : Taksub politik sampai tak reti beza betul salah itu bahaya der.. 

Lambang bersih 3 ada salib dan ia sokong kristian.



Aku tatau samada aku yang terlalu bijak ataupun memang ada sesetengah orang memang bodoh takde batasan. Cuba korang lihat logo di atas neh betul2. Lihat dengan teliti dan kalau boleh sambil lihat sambil gelak pun takpe.


Dah ke? Bagus. Lepas tue tengok kat bawah neh pula.


Lambang bersih 3.0 ada 'salib' - menyokong bersih sama menyokong kristianisasi. secara halus mereka menyebarkan kristian di kalangan orang melayu/islam...hati hati lah niat jahat mereka...


Read more: http://www.pisau.net/2012/04/lambang-bersih-30-ada-salib.html#ixzz1rWexxsNS


Dipetik dari blogger umno yang tertera link nya di atas neh. Artikel dia agak panjang tapi aku petik sikit je sebab nak counter balik fitnah neh. Tak perlu susah payah nak baca sampai habis sebab fitnah dia memang jelas terkantoi melalui tajuk jek sekalipun. 


Tak serik2 terkantoi akibat terfitnah aktivis sendiri kali neh mereka meneruskan misi menfitnah yang lain pula. Korang baca bebaik apa yang disebutkan oleh blogger di atas.


LAMBANG BERSIH 3.


Ulang lagi sekali


LAMBANG BERSIH 3


Apa dia?


LAMBANG BERSIH 3.


Faham?


Menurut korang, adakah gambar di atas tue boleh dianggap sebagai lambang bersih 3 ataupun satu poster yang ditampalkan dengan kata2, lukisan mahkota dan disertakan dengan logo bersih 3? Ingat ye lambang = logo = mempunyai maksud yang serupa.


Korang faham kan? Pembaca amenoworld neh cerdik2 belaka. Tak perlu larh kot aku susah2 nak explain. Rasanya semua orang kenal apa itu logo = lambang bersih 3. Lambang bersih 1 hingga ke 3 hanya ada satu yang jelas dan menjadi hafalan setiap orang. Benda yang sebegini remeh, sebegini senang pun tak hadam2 lagi? Macam mana korang menulis blog neh? 


kah kah kah


Ameno : Itupun ada yang percaya der.. lawak siot. 

Ahad, 8 April 2012

JMM nak buat demo anti LBGT dan seks bebas..

Ini kumpulan sarkas di malaysia. Suka sangat buat lawak sarkis. Dalam dok pongpang cakap demo menyusahkan orang apa seme depa boleh lak g bantai buat demo. Tak kesah lah tue yang aku tahu depa buat demo di dataran merdeka pada 21 april neh so aku harap pembenci2 demo neh boleh lah bantai JMM sebagai ;

- menyusahkan orang ramai

- bodoh takde kerja asyik nak berdemo je

- peniaga rugi apa seme

- negara rugi berbillion2 sebab demo

- dataran merdeka bukan patut digunakan untuk berdemo = perhimpunan awam.

Aku nak komen2 macam neh timbul bagi mengecam JMM sebagaimana bersih 3 menerima kecaman yang sama. Sebab apa? Sebab lokasi demo tue sama beb. Agak tidak adil kalau bersih 3 kena kecam tapi demo JMM tidak kecam pula.

Jangan lah nak pongpang cakap JMM buat demo sebab anti LGBT apa masalahnya ? So bersih 3 pun sama juga, kami demo anti kotor apa pula masalahnya ? Jangan buat tindakan terpilih der. Aku paling benci mentaliti gitu. Arhh komputer neh payah lah. Sakit mata aku. Cepat2lah minggu depan datang nak beli komputer baru neh. Siot betul larh.

kah kah kah

Lagi satu aku percaya aku telah berjaya mengesan penipuan dalam artikel kat bawah neh ;


Sekumpulan 30 NGO di bawah gabungan Jaringan Melayu Malaysia (JMM) mengumumkan untuk berhimpun pada 21 April untuk menentang “agenda lesbian, gay, biseksual dan transeksual (LGBT)" serta seks bebas.
Akhbar Mingguan Malaysia melaporkan pengerusi JMM Azwanddin Hamzah sebagai berkata, perhimmpunan itu akan diadakan di Dataran Merdera, Kuala Lumpur.

Azwanddin dipetik sebagai berkata, JMM juga akan mendedahkan nama NGO yang mendapat dana daripada kumpulan LGBT antarabangsa – Lesbian, Gay, Biseksual, Trans dan Interseks Antarabangsa (Ilga).

Laporan itu menyebut, dana berkenaan adalah untuk mempromosi gaya hidup LGBT, seks bebas dan perkahwinan sejenis di Malaysia.

Perhimpunan tersebut diadakan selang seminggu selepas tarikh perhimpunan pelajar untuk membantah hutang PTPTN dan juga seminggu sebelum perhimpunan BERSIH 3.0, juga di lokasi sama.

Suruhanjaya Hak Asasi Manusia (Suhakam) dalam laporannya pada 2011 menggesa kerajaan untuk menggubal undang-undang bagi melindungi hak golongan minoriti seks.

1. Aku sesungguhnya tak percaya bawah JMM ada 30 ngo yang lain. Siyes. Ahli JMM bukan ramai mana pun. Okey, tak semestinya ramai ahli = boleh tentukan bilangan NGO tapi korang percaya ke bawah JMM ada 30 NGO ? Jaringan Melayu Malaysia neh bawah dia apa jek NGO2 yang wujud? Salah sebut ke apa malaysiakini neh? 30 NGO atau 30 NGOK? Apa pandangan korang?

2. Aku percaya memang wujud LBGT di malaysia neh. Aku juga percaya LGBT neh memang sesetengah dari mereka dah cross the line dengan menuntut perkara2 yang tidak munasabah. Aku juga sokong masalah LBGT perlu diberikan penekanan di malaysia. Tapi yang aku heran ialah kenapa dan2 JMM nak demo bantah LGBT seminggu sebelum bersih 3? Oleh kerana dulu mereka pernah pongpang fitnah bersih = promote LGBT, aku suspect demo mereka sebenarnya adalah satu propa utk mengaitkan bersih 3 dengan perkara tersebut. Kali neh kena buat lebih tersusun sebab babitkan sasterawan negara yang ramai orang hormat iaitu A.SAMAD.SAID, so takley ikut taktik2 yang lepas der..

3. Tapi aku melihat JMM melakukan tindakan terpilih di mana dia mengatakan LGBT ada kaitan dengan seks bebas. Bodoh gila statement tue. Tak suka LGBT pun toksah lah tuduh2 orang nak promote seks bebas. 


Marina pun dah sound ari tue. Gila ke apa nak promote seks bebas di malaysia neh? Marina yang open minded pun cakap gila takan ada orang bangang2 yang percaya LGBT neh nak promote seks bebas? Kalau ye pun mereka amalkan seks luar nikah.. = seks bebas.. tapi bukanlah mereka ada niat nak promote. Contoh macam a berzina dengan b, mereka berzina tapi takde lah niat nak promote apa seme. Itu dah masuk kategori lain der. Tak suka takpe tapi jangan tuduh2.

Tapi apa pun aku nak tengok sejauh mana orang2 yang kritik bersih berdemo pada ari tue akan kritik JMM neh sekali. JMM tue ada niat politik. Aku tak kata demo JMM tue salah oke, aku sendiri pun tak bantah demo tersebut cuma aku nak tengok sejauh mana pengritik2 bersih 3 akan kutuk demo JMM neh gak. Benda tetap serupa der. Demo tetap demo. 

kah kah kah

Ameno : Dan2 demo anti LBGT.. sebelum neh tak terfikir pula.. 




Tarian Seksi Tiang pun Anwar Ibrahim yang salah.

Salah kan je anwar. Molek betul perangai blogger umno neh kan? Apa pun mesti nak kait dengan PR dan DSAI tak pasal2. Senang betul kerja depa. Lihat bawah neh ;








Nampaknya, Regim Dap di Pulau Pinang semakin maju. Apabila kebanyakkan pub dan club kat Pulau Pinang sudah mencapai tahap setaraf Thailand dengan kewujudan penari tiang. Baca pendedahan dari blog GBP.

GPB menerima beberapa satu email yang dihantar mengenai aksi tarian seksi menggunakan tiang di sebuah PUB terkenal di P.Pinang . Menurut pengirim tersebut , penari terbabit adalah dari negara China ( China Doll) . Lebih menarik sekali , pub terbabit di dalam Parlimen Permatang Pauh !


Hebat betul negeri regim DAP ..di pub pun sudah menyajikan aksi panas tarian tiang . Anwar mesti suka punya sebab yang menari itu pun China Doll ..hahaha
Fuhh.. dulu kita ingat kat Selangor dan Thailand saja yang ada penari tiang ni. Rupanya disebabkan kebebasan kerajaan Pakatan Haram dan Dap. Kini ia merebak ke Pulau Pinang. Hmm.. bila pulak 'benda' ni nak merebak ke Kedah pulak? <== GBP

McTheory:
Teringin juga nak tengok kerajaan ISLE Pas Kedah dok menari tiang! he he.. <== KedahkeKL.

Aku tak buat kajian mendalam lagi pasal imej yang depa letak kat blog tue. Harap2 ada yang rajin buat sementara aku tengah nak replace komputer baru neh. Sekarang susah sikit nak fikir apa2 sebab nak malas nak melayan komputer yang rosak.

Asalnya aku malas nak melayan posting merapu dari bloggers umno tapi disebabkan rasa kelakar aku fikir nak layan arh juga. Cuba korang baca ayat yang aku highlightkan tue betul2.  

1. Penulis blogger menerima email dari pembaca = maksudnya pembaca dia kaki pub ka apa? Yelah hanya masuk pub baru boleh dapat gambar2 tue kan? Ingat kalau tak layan pub boleh ka amek gambar2 tue? Bukannya pub terbuka pun sampai ko boleh buat alasan TERLALU, TERTENGOK, TERMASUK dan sebagainya kan? Hehehe..

2. Dan2 pula tahu penari tue dari china. Ingat nak bezakan china malaysia dengan orang cina tempatan senang ka? Muka dorang lebih kurang jek der.. melainkan ko tanya apa seme. Dah kalau ko tanya apa seme jangan2 member ko = pembaca blog yang mengirimkan email tue nak layan pompuan tue kot.. tue pasal tanya macam2.. kah kah kah.. neh aku fikir je ek bukan tuduh2 der..

3. Dan2 nak kaitkan dengan dsai apa seme. Betul ke kat permatang pauh ada pub macam tue? Betul ke dap yang salah? Aku bukan nak bekap sapa2 dah kalau ko tahu napa tak buat aduan apa seme? Pergi lah report dengan bagi nama pub dan lokasi detail. Tangkap sekali gambar pub tue dari luar bagi membuktikan tuduhan ko tue.

Jangan nak letak satu dua gambar lepas tue dan2 cakap itu salah dsai dan dap. Aku pun boleh buat macam tue. Tapi masalahnya takmo. Posting takde kredibliti dan lebih bersifat tuduhan tanpa asas. 

Macam mana ek penulisan2 macam tue pun boleh ada yang follow? Betul ke orang yang benar2 bangang habis wujud di dunia neh? Aku pernah was2 tapi bila perhatikan jek bloggers umno menulis dan pengkomen2 yang pro mereka, rasa was2 tue hilang tiba2. Bukan nak sangka diri neh bijak sangat cuma tak sangka orang yang betul2 bangang wujud di malaysia neh. Siyes.


Dalam isu neh dah kalau wujud pub macam tue dan ada promosikan tarian tiang lucah dan etc2, kalau tak puas ahti apa seme pergi report kat penguatkuasa. Kalau penguatkuasa kata tak salah then ko tanya lue penguatkuasa kerja sini berapa lama? Sebelum or selepas dap? PUB tue wujud sebelum or selepas dap? Kalau dah temui jawapan nya baru fikir nak salahkan sapa. Jangan buat entry bangang macam neh lagi der. Siyes memalukan.

Konon nak counter attack isu penari tiang. Tapi lue lupa penari tiang tue bukan blogger pr yang dedahkan tapi paper metro. Isu tue panas sebab penari tiang = melayu. Bukan pasal ditangkap dalam negeri bien apa seme. Orang pun dok kecoh2 pasal denda rm25. Isunya lebih kepada kesesuaian jenis hukuman. Orang tak fikir sangat pasal parti. Tah kenapa lah blogger umno neh terasa bagai. Mesti sebab banyak makan cili. Pasal tue posting seme tak berapa nak cerdik. 

kah kah kah

Ameno : Apa pun tak boleh larh
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...