Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Selasa, 27 Julai 2021

Berita Utusan Azmin Ali Jadi Lauk Pembangkang Ditukar Tajuk.

POLITIK | Semalam Azmin dipanggang kaw-kaw oleh kem pembangkang semasa berbahas di Parlimen. 

Azmin Kena Panggang, Tak Ada MP Kerajaan Yang Bela.

Ketika itu, Tengku Zafrul yang sedang struggle menjawab persoalan demi persoalan dari kem pembangkang, tiba-tiba Azmin (Gombak) bangun. Atas alasan nak membela. Itupun selepas Anwar (Port Dickson) memberikan hujah mengenai kluster kilang yang menjadi punca permasalahan kepada jangkitan covid19 yang meluas.

Azmin yang dilihat emosi, bangun dan mengangkat placard. Katanya mengandungi data. Gobind (Puchong) sempat menyindir. Dengan menunjukkan buku peraturan mesyuarat, Gobind bertanya, macam mana nak baca kecik macam tu, sepatutnya Azmin la tolong bacakan, langsung tak nampak.

Mereka berdua kemudiannya berbalasan silly yang disudahi Gombak dengan perkataan stupid sambil marah-marah.

Tak cukup dengan panggang dalam dewan, luar dewan di Twitter rasmi Azmin, langsung tak berani buka komen. Pun demikian, nama Azmin menjadi trending semalam. Beribu-ribu tweet di Twitterjaya kerana teruk dikecam.

Utusan turut melaporkan kecaman yang diterima Azmin. Utusan melaporkan perkara itu dengan tajuk : Azmin Ali Jadi Lauk Pembangkang.


Berita itu ditulis oleh Juani dan ianya tular di laman sosial. Nampak sangat netizens 1 Malaysia memang tak suka Azmin Ali. Tetapi hari ini Utusan telah bertindak menukarkan tajuk berita tersebut. Tajuk lama ditukarkan kepada : Azmin Jadi Sasaran Serangan Pembangkang.

Kita tahu kan siapa Menteri Komunikasi. Adakah ini suatu percubaan untuk mengawal dan menekan pihak media? Orang politik dan kritikan, berpisah tiada. Taknak kena kritik, jangan jadi orang politik. Jika tisu dan sensitif, tak payah la jadi wakil rakyat dan menteri. Kalau susah sangat nak berhenti, kita jumpa di Gombak nanti. Rakyat akan tolong dengan suka hati. PRU15, pertarungan bukan di antara parti tetapi di antara pengundi dengan Azmin Ali. - 27 Julai 2021.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...