Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Ahad, 29 Mac 2020

Lim Kit Siang Kena 'Panggang' Di Page Sendiri.

SOSMED | Pemimpin De Facto DAP, Lim Kit Siang nampaknya telah hilang pengaruh apabila kesemua netizens tanpa mengira lapisan bangsa dan agama telah mengkritik Ahli Parlimen Iskandar Puteri itu di Facebooknya kerana mencadangkan perbahasan di Parlimen.

"Muhyiddin harus memanggil sidang parlimen tergempar selama dua hari untuk meluluskan pakej rangsangan ekonomi beliau dan memperdebatkan permulaan semula enjin ekonomi negara," katanya dalam kenyataan itu.

Kesannya, lebih dari 11,000 komen telah mengecam Lim Kit Siang dan apa yang mengejutkan ialah bangsa cina dan india juga turut membuat kecaman terhadap pemimpin itu.

Diamlah, dan duduklah rumah - Muralitharan..


Saya fikir PM sedang menguruskan krisis dengan baik.. - Ooi Boon Yaik.


Lim, ada pantau ke jangkitan covid19 di Iskandar Puteri? - Albert Khoo.


Ini adalah situasi yang perlu dianalisis kerana selalunya, Lim sering dipuji oleh kaum cina dan india. Walaupun rata-rata orang melayu tidak menyukainya sejak PH mentadbir negara.

Mungkin sudah sampai masanya beberapa pemimpin tertentu menyatakan kesediaan untuk berundur di masa PRU15 nanti bagi memberikan laluan kepada anak muda dan pelapis.

Adakah cadangan Lim agar Parlimen bersidang adalah sesuatu yang negatif?

Tidak juga.

Cuma kita perlu kepada penjarakkan sosial, mematuhi arahan kesihatan yang ditetapkan KKM, atau paling tidak, kita boleh buat secara online. Kena la pastikan talian internet stabil.

Lihatlah bagaimana Menteri Kesihatan bermesyuarat.


Satu contoh yang baik bukan. Jangan jadikan covid19 ini adalah alasan untuk Ahli Parlimen, khususnya dari PH untuk bermalas-malasan.

Apa yang diumumkan oleh PM, memang perlu kepada perbincangan dan perbahasan yang sihat. Selain memahami secara terperinci mengenai perkara yang diumumkan, kita juga boleh menambahbaik apa yang patut. - 29 Mac 2020.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...