Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 12 September 2019

Bunting Penyatuan Ummah : Lulus 150, Pasang 1,000 - Khalid Tempelak Razlan.

POLITIK | Menteri Wilayah Persekutuan, Khalid Samad terus menempelak Bekas Ketua Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan kerana mengeluarkan kenyataan tidak tepat mengenai pemasangan bunting program Penyatuan Ummah di Twitternya semalam.

"Atas Arahan @KhalidSamad. Banner Penyatuan Ummah diturunkan, walaupun sudah mendapat Kebenaran DBKL!! Jom kita berarak hantar Memorendum di DBKL pada 14 hb tu.. selepas Piagam ditandatangani .. ini Sabotaj kerajaan PH!!!," ciap Datuk Razlan Rafii pada rabu.

Khalid kemudiannya membalas ciapan tersebut dengan mengatakan permohonan hanya untuk 150 bunting tetapi gegantung yang dipasang adalah 1,000 unit.

"Permohonan untuk 150 bunting sahaja. Tapi pasang 1,000 lebih. Kejujuran pejuang islamlah katakan. Bab bunting pun nak menipu. Beraraklah bersama dengan penipu-penipu yang memperalatkan agama untuk kepentingan politik mereka. Sudah terang lagi bersuluh.. atau.. tak pandai kira? Hahaha," balas Khalid sambil menyindir Razlan.


Razlan kemudiannya menafikan unit gegantung yang telah dipasang adalah 1,000 sebaliknya hanya 100. Razlan juga mempertahankan permohonan UMNO adalah pemasangan untuk 1,000 unit dan bukannya 150 seperti didakwa Khalid sambil melampirkan bukti permohonan.

"Mohon 1000 la pak Menteri, you kasi lulus 150 .. baru pasang 100 jee .. tu pun takut, you suruh DBKL potong .. FAKTA KENA BETUL laa .. kan saya kata awal tadi .. Banting pun Pak Menteri nak Menipu!!," balasnya pada respon Khalid.


Khalid bagaimanapun berkata sukar untuk mempercayai Razlan kerana UMNO terkenal dengan sikap suka menipu.

"Ya ke memohon 1000? Surat DBKL sebut mohon 150 jer. Hmmm... mana satu nak percaya? Rasanya UMNO terkenal penipu kan... Tak tahulah kenapa tapi ambo begitu cenderung untuk lebih percaya DBKL. Tapi yang jelas, anjuran UMNO naa. Hahaha.. awat tak khabak? Hahaha. Perpaduang pencuri?," katanya membalas ciapan Razlan. 



Khalid juga berkata setiap bunting yang dipasang di sekitar Bandaraya Kuala Lumpur menjana pendapatan kepada agensi itu maka rugilah jika mereka tak meluluskan permohonan tersebut. Tambahnya, lainkali Razlan boleh terus memohon dengannya.

"Aduuh.. rugilah DBKL. Orang mohong 1,000 (kononnya) tapi lulus 150? Kenapa gitu? Setiap satu bunting boleh kutip bayaran... bukan senang nak dapat duit dari pencuri. Lain kali mohong terus dengan saya. Hampa nak 10 ribu pun ambo bagi. Tak bohong punya. Cuba mohong.. ," katanya.
- 12 September 2019.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...