Telegram PH http://t.me/beritapolitikmalaysia

Laporan yang tersiar tidak semestinya mewakili pandangan pihak pentadbir halaman.

Khamis, 22 Mac 2018

Sengaja Undi Pemimpin Korup, Itu Bermaksud Rakyat Bersubahat - Rafidah.

Oleh : The Malaysian Insight

BEKAS menteri kabinet Rafidah Aziz hari ini mengingatkan rakyat Malaysia agar tidak mengundi pemimpin politik yang korup.

Beliau berkata, tindakan memilih pemimpin yang rasuah itu samalah seperti membenarkan salah laku yang dilakukan ahli politik berkenaan. 



Dalam satu tulisannya di Facebook, bekas menteri perdagangan itu turut memberi amaran bahawa rakyat Malaysia akan "bersubahat" dengan perbuatan rasuah dan pengkhianatan sekiranya mereka secara sukarela mengundi ahli politik yang korup.

"Wahai rakyat Malaysia, sila ingat kata-kata peringatan ini. Rakyat yang terus memilih ahli politik yang korup atau rasuah, yang menyamar (sebagai terbaik), pencuri dan pengkhianat, tidak menjadi mangsa. Sebaliknya mereka dianggap sebagai bersubahat."

"Ini kerana secara langsung, rakyat itu membenarkan (ahli politik terbabit) terus melakukan perkara yang tidak betul,"
kata Rafidah.

Rafidah dilihat semakin lantang mengkritik kerajaan, dengan kritikan terbaharu disasarkan terhadap blogger pro-BN, Raja Petra Kamaruddin, yang menuduh Rafidah menyalahgunakan permit yang diluluskan (AP) ketika ia menjadi menteri perdagangan antarabangsa.

Rafidah menganggap pembohongan terhadapnya itu merupakan cubaan untuk mengalihkan isu sebenar yang dihadapi negara, dan menuduh blogger itu dibayar untuk mengkritik dirinya.

Sebelum ini Rafidah menyelar pihak berkuasa kerajaan kerana tidak proaktif dalam mengesan kapal mewah The Equinimity, selepas pihak berkuasa Indonesia merampas kapal berkenaan di Bali atas pemintaan Biro Penyiasatan Persekutuan Amerika Syarikat (FBI).

Rafidah mempersoalkan mengapa pihak berkuasa tidak dapat mengesan kapal terbabit sedangkan beliau menemuinya ketika menjalani aktiviti selam skuba di Thailand tahun lalu.

Pada Januari tahun ini, Rafidah turut menyelar polis kerana menjalankan siasatan terhadap isteri bekas perdana menteri Dr Mahathir Mohamad, Dr Siti Hasmah Mohd Ali berhubung perhimpunan wanita di ibu negara.

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...