Rabu, 28 Disember 2016

Bercakap 'Kotor' Di Twitter, Inikah Akhlak Ahli Parlimen BN?

Ahli Parlimen Kinabatangan, Bung Moktar Radin dah selamat mengkuburkan aku dari penglihatannya. 

Aku tak ingat apa benda yang aku buat sampai dia block aku. Seriyus. Aku baru tahu dia block aku hari neh itupun sebab aku nak pastikan betul ke MP GILA SEWEL MEROYAN tu bertweet kotor-kotor, tak sesuai dengan statusnya sebagai wakil rakyat.

Nampaknya memang betul pun otaknya sewel.


Kawan aku berkata dedua malaon di atas neh bodoh dan keji dan aku bersetuju dengannya.

Seharusnya sebagai wakil rakyat, bila dah diprovok kau kalau pun tak boleh sabar tak perlu la berbalas mesej-mesej yang tak senonoh. Apa pun kena fikir juga reputasi kau sebagai wakil rakyat. 

Seriyus la aku tak rasa kita neh terlalu bengap sangat sampai perlu kepada wakil rakyat yang adabnya sangat sampah sarap dan haprak.

Semasa memastikan tweet di atas datangnya dari jari kotor seorang ahli parlimen BN, aku dapati MP tersebut juga bangga tak tentu pasal bila dipuji.

Korang nak tahu apa dia?

Nah, tengok sat.


Bung bodoh neh pergi retweet pujian yang dilemparkan padanya, konon dia bukan jenis kaki block. Padiayapa betul. Dia block orang dia tak sedar diri pula. Jenis tak cermin muka. Macam ni la perangai.

Bila aku selusuri komen-komen yang dia reply terhadap para pengkritik dia, walaupun mereka reply cara baik, dia akan balas kasar-kasar, ganas-ganas macam mentaliti orang duduk dalam mulut buaya. Orang duduk dalam hutan pun sopan santun lagi dari perangai malaon tu.

Aku bukannya cakap kosong.



Ajak debat dikatanya muka orang tu macam setan. Ada satu tu lagi pelik. Bung kritik pemerintahan Selangor. Kemudian ada la yang reply tweet dia mempersoalkan keadaan Sabah yang juga daif. Tahu dia reply apa?


Ikut mentaliti dia, kawasan luar bandar = daif = tak apa.

Kawasan bandar = daif = tak boleh?

Sedangkan samada luar bandar ataupun bandar, kerajaan wajar sediakan pembangunan yang seimbang bersesuaian dengan keperluan masing-masing.

Orang persoalkan isu air bersih dan bekalan asas boleh pula dia jawab macam lahanat.

Seriyus la, sape undi dia neh? Bangang sangat eh pengundi-pengundi dia? Selain dari bercakap kasar, dia juga jenis berlagak. Tengok aje ayat-ayat dia. Perangai macam samseng!

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...