Rabu, 20 Julai 2016

Sepatutnya Caj Parking Naik Sampai RM5 Tetapi Kerajaan Bermurah Hati Naikkan Sehingga RM2 Jer.

Owhh macam tu rupanya. 
Baru aku tahu.
Rakyat sepatutnya bersyukur.
Nasib baik dorang tak luluskan kenaikan sehingga lima ringgit.
Baru naik setinggi dua ringgit pun bising-bising.
Apa punya jenis manusia la dorang neh kan.

KAHKAHKAH
KAHKAHKAHKAH
KAHKAHKAHKAHKAH


Lepas tu. Kadar parking kita neh sama je dengan negara Myammar dan Bangladesh. Pembangunan dan kemajuan negara kita bapak punya bagus tapi kadar parking ciput je macam negara-negara yang tak berapa nak maju dan membangun. Takan itupun rakyat tak reti-reti nak bersyukur?

40 tahun tau. 40 tahun tak pernah naikkan kadar bukti dorang sikit punya menjaga kebajikan rakyat. Tambahan pula, sekarang neh ada BRIM. Kalau takde duit nak bayar caj parking, guna aje la BRIM. Najib bagi BRIM bukan suka-suka kot. Untuk kau bayar caj parking bergst, untuk kau bayar gst, untuk kau bayar beras tak bersubsidi, untuk kau beli petrol mahal-mahal..

Lahai rakyat Malaysia.

Beli topup ada duit.
Beli smartphone ada duit.
Langgan internet ada duit.
Makan kat kedai ada duit.
Beli kereta ada duit.
Beli minyak ada duit.
Bayar roadtax boleh pula.
Bayar insurans mampu pula.
Bayar tol siap guna smarttag (kena beli) dan Touch N Go (kena beli) boleh pula..
Nak bayar parking 2 per jam pun kecoh nak mampos. Dasar rakyat tak sedar dek untung.

KAHKAHKAH
KAHKAHKAHKAH
KAHKAHKAHKAHKAH

Share this

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...